ေကာင္းမႈေတာ္သမိုင္း ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရား အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

Zawgyi ျဖင့္ဖတ္ရန္

ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရားသည္ စစ္ကိုင္း ၏ အေက်ာ္ၾကားဆုံး အနက္တဆူျဖစ္၍ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ (၆) မိုင္ခန႔္အကြာ၌ တည္ရွိၿပီး ဘြဲ႕အမည္မွာ ရာဇမဏိစူဠာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၉၉၈) ခုႏွစ္ ၊ ခရစ္ႏွစ္ (၁၆၃၆) ၊ ေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၀) ရက္ ၊ တနလၤာေန႔တြင္ သတိုးဓမၼရာဇာ ဘြဲ႕ခံ သာလြန္မင္းတရားႀကီး တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည္။

ထိုဒကာေတာ္မင္းသည္ ပဲခူး ဟံသာဝတီ ျမန္မာ နန္းၿမိဳ႕ေတာ္ကို ၁၆၃၅ ခုႏွစ္တြင္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းနန္းစိုက္ေတာ္မူရာ အင္းဝတည္ေထာင္ ဒုတိယျပည္ေထာင္စု အျဖစ္ အမွတ္တရ သေကၤတ ျပဳဖို႔ ရည္႐ြယ္ခဲ့သည္ ဟုဆို၏။ သို႔ေသာ္ေစတီေတာ္က ကႏၲီမွ ဗုဒၶစြယ္ေတာ္ ဌါပနာေတာ္မူရန္ ႏွင့္ ဓမၼေစတီဘုရင္၏ တန္ခိုးျပာ ဒိတာဟာျပ သပိတ္လည္း ပါရွိခဲ့သည္။ ယင္းပစၥည္းသည္ မူလက ပဲခူးမဟာေစတီတြင္ ကိန္းဝပ္ခဲ့ရသည္။ (ဓမၼေစတီ ဘုရင္သည္ ရွင္ထြက္ တဦးျဖစ္႐ုံ မွ်မက ရာဇဓိရာဇ္ ဘုရင္သမီးေတာ္၊ ေနာက္ပိုင္း ဘုရင္မ ရွင္ေစာပု၏ ဆရာႏွစ္ပါး အနက္တစ္ပါးလည္းျဖစ္ခဲ့သည္။ )

ေနာက္ဆရာမွာ ဓမၼပါလ အမည္ရ၏။ ေကာင္းမႈ႕ေတာ္ ေစတီသည္ ၾကက္ဥသ႑ာန္ ထိပ္ဖူး ခုံးခုံးမွာ အဝန္း အားျဖင့္ ေပ ၉၀ဝ သို႔မဟုတ္ ၂၇၄ မီတာရွိၿပီး ၁၅၁ ေပ သို႔မဟုတ္ ၄၆ မီတာျမင့္သည္။ ပစၥယံ ၃ ဆင့္အလားတူ အဝိုင္းဆင့္ခံထား၍ ေစတီယင္ ျပင္ပရဝုဏ္ကား နတ္မင္း အပါး ၁၂ဝ အား ကိုယ္စီနတ္နန္း ထြင္း၍ ထားၿပီး ေစတီေတာ္တဆူလုံးကို မူ ၅ ေပ သို႔မဟုတ္ ၂.၅ မီတာျဖင့္ ေက်ာက္ဆစ္ထု ေက်ာက္သားတိုင္ အခိုင္အမာ ၈၁၂ ခု ေသာအကာအရံ တို႔ျဖင့္ အတြင္း၌ မူေခါင္း ေပါက္ထိပ္ထိ ေဖာက္ထားဘိ၏။ သီတင္းကြၽတ္ တာဝတႎသာ မီးပူေဇာ္ၾကရာဝယ္ တႏိုင္ငံလုံး ဗုဒၶဘာသာဝင္ အားလုံး ဘုရားသာ အေရာက္လာဖူး ေျမာ္၍ ဝါတြင္းကာလ ကုန္ဆုံးခ်ိန္တြင္ ဆီမီးခြက္ တို႔ကို တရင္ျပင္လုံး အျပည့္ဖုံးမွ် ထြန္းညႇိၾကေလသည္။ ဘုရား၏ တေဒါင့္တြင္ ၈ ေပခြဲ သို႔မဟုတ္ ၂ မီတာခြဲ ေစတီရင္ျပင္ဝယ္ စိုက္ထူထားေသာ ေက်ာက္တိုင္က ေကာင္းမႈ႕ေတာ္ သမိုင္းကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဘုရား၏ အေနာက္ဖက္ ကန္ ၂ ကန္အနက္ တကန္က ေမတၱာကန္ ဟုအမည္ေပးထား၍ ကန္ဝန္းက်င္ရွိ မည္သည့္ သစ္ပင္ကမွ အ႐ြက္တခုတေလမွ ကန္မ်က္ႏွာျပင္ ႂကြေက်သက္ဆင္းျခင္း မရွိဟုသိရသည္။

ေစတီေတာ္ကို ပစၥယံ သုံးဆင့္ခံထား၍ သပိတ္ေမွာက္ထားသကဲ့သို႔ တည္ထားသည္။ ထိုကဲ့သို႔ စပါးက်ီပုံသ႑ာန္ ေစတီမ်ားကို သီဟိုဠ္ကြၽန္းတြင္ အေတြ႕မ်ားေလသည္။ ေစတီေတာ္၏ ဉာဏ္ေတာ္မွာ (၁၀၁) ေတာင္ ၊ လုံးပတ္ (၅၀၂ ေတာင္ ၂ မိုက္ ၄ သစ္) ရွိၿပီး ေစတီေတာ္ တည္ထားရာတြင္ အုပ္ခ်ပ္ေရေပါင္း (၁၀၁၂၆၅၅၂ ) ျဖင့္ တည္ထားခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

ေစတီေတာ္ကို ေက်ာက္ဆီမီးတိုင္ (၈၀၂) တိုင္တို႔ျဖင့္ ဝန္းရံထားၿပီး ျမန္မာ ၊ မြန္ ႏွင့္ ယြန္း (ရွမ္း) အကၡရာတို႔ျဖင့္ ဗုဒၶဝင္ နိပါတ္ေတာ္မ်ားကို နံရံမ်ားတြင္ ေရးထြင္းထားေလသည္။

Source – ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း

Unicode ဖြင့်ဖတ်ရန်

ေကာင်းမႈေတာ် ဘုရားသည် စဈကိုင်း၏ အေၾကာ်ကြားဆုံး အနက်တဆူဖြဈ၍ စဈကိုင်းမြိဳ႕ ေမြာက်ဘက် (၆) မိုင်ခန႔်အကွာ၌ တည်ရွိပြီး ဘွဲ႔အမည်မွာ ရာဇမဏိစူဠာ ဖြဈသည်။ မြန်မာသက္ကရာဇ် (၉၉၈) ခုႏွဈ ၊ ခရဈႏွဈ (၁၆၃၆) ၊ ေတာ်သလင်းလဆန်း (၁၀) ရက် ၊ တနင်္လာေန႔တွင် သတိုးဓမ္မရာဇာ ဘွဲ႔ခံ သာလွန်မင်းတရားကြီး တည်ထားကိုးကွယ်ခဲ့သည်။

ထိုဒကာေတာ်မင်းသည် ပဲခူး ဟံသာဝတီ မြန်မာ နန်းမြိဳ႕ေတာ်ကို ၁၆၃၅ ခုႏွဈတွင် ေရွွ႔ေပြာင်းနန်းစိုက်ေတာ်မူရာ အင်းဝတည်ေထာင် ဒုတိယပြည်ေထာင်စု အဖြဈ အမွတ်တရ သင်္ကေတ ပြဳဖို႔ ရည်ရွယ်ခဲ့သည် ဟုဆို၏။ သို႔ေသာ်စေတီေတာ်က ကန္တီမွ ဗုဒ္ဓစွယ်ေတာ် ဌါပနာေတာ်မူရန် ႏွင့် ဓမ္မစေတီဘုရင်၏ တန်ခိုးပြာ ဒိတာဟာပြ သပိတ်လည်း ပါရွိခဲ့သည်။ ယင်းပစ္စည်းသည် မူလက ပဲခူးမဟာစေတီတွင် ကိန်းဝပ်ခဲ့ရသည်။ (ဓမ္မစေတီ ဘုရင်သည် ရွင်ထွက် တဦးဖြဈ႐ုံ ျမႇမက ရာဇဓိရာဇ် ဘုရင်သမီးေတာ်၊ ေနာက်ပိုင်း ဘုရင်မ ရွင်ေစာပု၏ ဆရာႏွဈပါး အနက်တဈပါးလည်းဖြဈခဲ့သည်။ )

ေနာက်ဆရာမွာ ဓမ္မပါလ အမည်ရ၏။ ေကာင်းမႈ႕ေတာ် စေတီသည် ကြက်ဥသဏ္ဍာန် ထိပ်ဖူး ခုံးခုံးမွာ အဝန်း အားဖြင့် ေပ ၉၀ဝ သို႔မဟုတ် ၂၇၄ မီတာရွိပြီး ၁၅၁ ေပ သို႔မဟုတ် ၄၆ မီတာမြင့်သည်။ ပစ္စယံ ၃ ဆင့်အလားတူ အဝိုင်းဆင့်ခံထား၍ စေတီယင် ပြင်ပရဝုဏ်ကား နတ်မင်း အပါး ၁၂ဝ အား ကိုယ်စီနတ်နန်း ထွင်း၍ ထားပြီး စေတီေတာ်တဆူလုံးကို မူ ၅ ေပ သို႔မဟုတ် ၂.၅ မီတာဖြင့် ေၾကာက်ဆဈထု ေၾကာက်သားတိုင် အခိုင်အမာ ၈၁၂ ခု ေသာအကာအရံ တို႔ဖြင့် အတွင်း၌ မူေခါင်း ေပါက်ထိပ်ထိ ေဖာက်ထားဘိ၏။ သီတင်းၾကႇတ် တာဝတႎသာ မီးပူေဇာ်ကြရာဝယ် တႏိုင်ငံလုံး ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် အားလုံး ဘုရားသာ အေရာက်လာဖူး ေမြာ်၍ ဝါတွင်းကာလ ကုန်ဆုံးၿခိန်တွင် ဆီမီးခွက် တို႔ကို တရင်ပြင်လုံး အပြည့်ဖုံးျမႇ ထွန်းညႇိကြလေသည်။ ဘုရား၏ တေဒါင့်တွင် ၈ ပေခွဲ သို႔မဟုတ် ၂ မီတာခွဲ စေတီရင်ပြင်ဝယ် စိုက်ထူထားေသာ ေၾကာက်တိုင်က ေကာင်းမႈ႕ေတာ် သမိုင်းကို ေဖာ်ပြထားပါသည်။ ဘုရား၏ အေနာက်ဖက် ကန် ၂ ကန်အနက် တကန်က မေတ္တာကန် ဟုအမည်ေပးထား၍ ကန်ဝန်းကျင်ရွိ မည်သည့် သဈပင်ကမွ အရွက်တခုတလေမွ ကန်မၾက်ႏွာပြင် ကႊၾကေသက်ဆင်းခြင်း မရွိဟုသိရသည်။

စေတီေတာ်ကို ပစ္စယံ သုံးဆင့်ခံထား၍ သပိတ်ေမွာက်ထားသကဲ့သို႔ တည်ထားသည်။ ထ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *