သဘာဝကို လက္ခံပါ (ဦးေက်ာ္ဟိန္းဘ၀ကေရးခဲ့တဲ့ သံေဝဂဓမၼ ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္း)

သဘာဝကို လက္ခံပါ

သဘာဝကို လက္ခံပါ  (ဦးေက်ာ္ဟိန္းဘ၀ကေရးခဲ့တဲ့ သံေဝဂဓမၼ ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္း)

စာေရးခ်င္ေနတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ခုခုခ်ေရးလိုက္ရင္ စာတစ္ပုဒ္ေတာ့ ရမွာပဲ။ တစ္ေန႔က ေသသြားတဲ့ ကိုကိုႀကီး အေၾကာင္းဆိုရင္ စာတစ္ပုဒ္တင္မကဘူး။ ေရးႏိုင္ရင္ ေရး ႏိုင္သေလာက္ လုံးခ်င္းဝတၳဳရွည္ ေလးအုပ္စာေလာက္ ထြက္ႏိုင္တယ္။

ဒီလူနဲ႔ ပတ္သက္ခဲ့တဲ့ မိန္းမေတြရဲ႕ အေၾကာင္းဆိုရင္ ႏွစ္အုပ္စာေလာက္ ရွိမယ္။ ဒီလိုဗ်ာ . ကိုကိုႀကီးက ပိုက္ဆံရွိတယ္။ ပိုက္ဆံရွိတယ္ဆိုတာ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔လက္ထက္ က်မွ ရွိလာတာ။

ဒီလူက အလုပ္သိပ္လုပ္တယ္။ သဘာဝကို ဆန႔္က်င္ ၿပီးေတာ့ကို လုပ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိ လုပ္သလဲဆိုရင္ သူမ်ားေတြ အိပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူအလုပ္လုပ္တယ္။ သူမ်ားေတြ ထမင္းစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူအလုပ္လုပ္တယ္။ သူမ်ားေတြ နားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူအလုပ္လုပ္တယ္။

သူ႔အယူအဆက တစ္မ်ိဳး။ သူအလုပ္လုပ္ေနတုန္း ထမင္းစားဖို႔ေခၚရင္ အရမ္းစိတ္ဆိုးတယ္။ အဲဒီအခါမ်ိဳးက် ရင္ ပါးစပ္က ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္နဲ႔ ေျပာေသးတယ္။ ဒီထမင္းစားတာကို ဘယ္သူက ထြင္သြားတာလဲတဲ့ …. ကဲ …။

ဟိုးေရွးေရွးကတည္းက ထမင္းစားတယ္ဆိုတာမ်ိဳး မရွိခဲ့ရင္ အခုလူေတြလည္း စားၾကမွာမဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ေရွးတုန္းကလူေတြကို အျပစ္တင္ေနတဲ့ လူစားမ်ိဳး။

အဲ… ညတိုင္းအိပ္ဖို႔ ေခၚရင္လည္း သူက စိတ္ဆိုး ျပန္တယ္။ မအိပ္ရင္ မရဘူးလားတဲ့။ ဆိုေတာ့ သူပိုက္ဆံရွိတာ မဆန္းဘူးေလ။ အလုပ္လုပ္ေတာ့ အလုပ္လုပ္ျခင္း အက်ိဳးေၾကာင့္ သူဟာ ႀကီးပြားလာတယ္။ ႀကီးပြားတယ္ဆိုတာ မူလ ဆင္းရဲရာကေန ခ်မ္းသာလာတာကို ေျပာတာ။

ၿပီးေတာ့ သူ႔႐ုပ္ရည္က နည္းနည္းျဖဴတယ္။ အဲ . . . တစ္ခုပဲ သူ႔မွာ ေျပာစရာရွိတယ္။ သူက ပညာသိပ္မတတ္ဘူး။ (၆) တန္းပဲ ေအာင္တယ္။ ဒါကလည္း သူ႔အေနနဲ႔ ဒီ(၆) တန္းေအာင္တယ္၊ မေအာင္ဘူးဆိုတာက သိပ္အေရးမႀကီးဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူ႔အတြက္ အေရးႀကီးဆုံးဟာ ေငြပဲ။

အဲဒီေငြကို သူက ေန႔မအိပ္၊ ညမအိပ္ အ႐ူးအမဲသား ႀကိဳက္သလို သဲႀကီးမဲႀကီးနဲ႔ ရွာတယ္။ ရွာေတာ့ရတယ္။ ႐ုပ္ကလည္းေျဖာင့္၊ ပိုက္ဆံကလည္းရွိေတာ့ သူပညာမတတ္ တာဟာ သူ႔ရဲ႕ပိုက္ဆံရွိမႈေအာက္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။

အဲေတာ့ဗ်ာ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အမ်ိဳးသမီး လွလွ ေလးေတြ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း သူက သဘာဝကို ဆန႔္က်င္ျပန္တယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ဆိုတာ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ထဲမွာ ခိုင္းခ်င္ရာခိုင္းဖို႔ ကိုယ့္ဘဝကို အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံ အပ္ႏွင္းတာ ပဲဆိုၿပီး အိမ္ေထာင္မျပဳဘူး။ အမ်ိဳးသမီးေတြကို တြဲ႐ုံတြဲတယ္။ တြဲၿပီဆိုရင္လည္း (၂) လ (၃) လပဲ ၾကာတယ္။

အင္း. ျဖဴျဖဴေဝဆိုတဲ့ တစ္ေယာက္ကိုေတာ့ (၆) လေလာက္ထိ တြဲလိုက္တယ္။ ဒါကလည္းအႀကံနဲ႔။ ျဖဴျဖဴေဝရဲ႕ မိဘေတြ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာလဲ၊ ဘယ္လိုခ်မ္းသာတာလဲ ဆိုတာကို ေလ့လာခ်င္လို႔ အဲဒီေလာက္ၾကာသြားတာ။ ဒီသူ႔မွာ အခ်စ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ ေမတၱာဆိုတာ မရွိဘူး။ ေစတနာဆိုတာ မရွိဘူး။

လူသားတစ္ဦးမွာ ရွိသင့္တာေတြ မရွိမႈေၾကာင့္ သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ အေၾကာင္းဟာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္။ သူ႔နားကို ေရာက္လာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ေျခလွမ္းခ်င္းကတူတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပန္ထြက္သြားတဲ့ ေျခရာခ်င္းက မတူၾကဘူး။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးေတြ အေၾကာင္းကိုေရးရင္ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္စာေလာက္ ထြက္မယ္လို႔ ေျပာတာ။

ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အဲဒီအေၾကာင္းေတြ မေရးခ်င္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဖတ္တဲ့လူအတြက္ ဘာ အက်ိဳးမွ ရမွာမဟုတ္ဘူး။ အရည္မရ၊ အဖတ္မရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို အခ်ိန္အကုန္ခံၿပီး၊ စာ႐ြက္အကုန္ခံၿပီး မေရးခ်င္ဘူး။

ကြၽန္ေတာ္ ေရးခ်င္တာက ဒီလူ ေသခါနီးမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အေျခအေနေလးကို ေရးျပခ်င္တာ။

ကိုကိုႀကီးရဲ႕ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္က ေမြးသကၠရာဇ္ မမွတ္မိ။ လူမ်ိဳးနဲ႔ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာက ျမန္မာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ပညာအရည္အခ်င္းက (၆) တန္းေအာင္၊ မိဘမရွိ၊ အိမ္ေထာင္မရွိ၊ ေနရပ္လိပ္စာက ေ႐ႊေတာင္ၾကား။ ဒီေလာက္ပဲ။

ေလာေလာဆယ္ သူ႔အလုပ္အကိုင္က ပိုက္ဆံရတဲ့ အလုပ္မွန္သမွ် အကုန္လုပ္တယ္။ ပြဲစားလည္း လုပ္တယ္။ အေရာင္းအဝယ္လည္းလုပ္တယ္။ ေငြတိုးေခ်းစားတယ္။ ယုတ္စြအဆုံး ေန႔စဥ္ယူတဲ့ သတင္းစာႏွစ္ေစာင္ကို လကုန္ရင္ ပိႆာခ်ိန္နဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ထိုင္ေရာင္းတယ္။ အခန္းထဲမွာ ဖ်န္းတဲ့ ေရေမႊးဘူးခြံေတြ၊ ေသာက္ၿပီးတဲ့ ေဆးပုလင္းခြံေတြ၊ ႏို႔ဆီခြက္ အခြံေတြ ကိုယ္တိုင္ ထိုင္ေရာင္းတယ္။

တစ္ေန႔ ကားအေရာင္းအဝယ္ကိစၥနဲ႔ ဒီလူ ပဲခူးသြား တယ္။ အျပန္က်ေတာ့ ကားေမွာက္တယ္။ ကားေမာင္းတဲ့သူ ရယ္၊ သူနဲ႔အတူတူပါသြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးရယ္ကေတာ့ ကား ေမွာက္တဲ့ေနရာမွာပဲ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသသြားတယ္။ သူကေတာ့ ဇက္က်ိဳးသြားတယ္။

ကိုကိုႀကီး ပဲခူးကအျပန္ ကားေမွာက္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းဟာ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုင္းအဝိုင္းထဲမွာ တခဏခ်င္း ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားတယ္။ အားလုံး ျပာယာခတ္ကုန္တယ္။ ကား ေမွာက္တဲ့ေနရာသြားၾက၊ ေသတဲ့လူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လုပ္စရာရွိ တာေတြ လုပ္ၾက။ ကိုကိုႀကီးကို ျပန္ေခၚလာၾက။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကိုကိုႀကီးေဆး႐ုံေရာက္တယ္ ဆိုပါေတာ့။

အဲဒီမွာ ကိုကိုႀကီးရဲ႕ အရွိန္အဝါ၊ ကိုကိုႀကီးရဲ႕ အေပါင္းအသင္းမ်ားမႈ၊ ကိုကိုႀကီးရဲ႕ ပိုက္ဆံရွိမႈေတြေၾကာင့္ ကိုကိုႀကီးကို ဂ႐ုစိုက္ၾကတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ထိထားတဲ့ ဒဏ္ရာအေျခအေနေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ေသမင္းနဲ႔အႀကိတ္အနယ္ လြန္ဆြဲၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒဏ္ရာက သိပ္ျပင္းလြန္းေတာ့ ဆရာဝန္ေတြ ေခါင္းခါၾကတယ္။ ကုသလို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုတဲ့သေဘာ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုကိုႀကီးအနားမွာရွိတဲ့ လူေတြ အားလုံးဟာ ကိုကိုႀကီးရဲ႕ အေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီး ေဖ်ာင္းဖ် ၾကတယ္။ ေဖ်ာင္းဖ်ဆိုတဲ့ စကားလုံးကို သုံးရတာက ကိုကိုႀကီးဟာ ဇက္က်ိဳးေနတာေတာင္ စကားေတာ့ေျပာႏိုင္ေသးလို႔ပဲ။

ဘာေတြေျပာလဲဆိုေတာ့ သူ႔အလုပ္အေၾကာင္းေတြ၊ ဘယ္အလုပ္က ဘယ္သူနဲ႔ဘယ္ေန႔ခ်ိန္းထားတယ္၊ ဘယ္သူ႔ ဆီက ပိုက္ဆံဘယ္ေလာက္ရစရာရွိတယ္၊ ဘာညာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ေဘးကလူေတြက ဒဏ္ရာေတြျပင္းထန္ၿပီး ေဝဒနာခံစားေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ အလုပ္အေၾကာင္းေတြ မေျပာဖို႔၊ ဟိုဟာေတြ ဒီဟာေတြ မစဥ္းစားဖို႔၊ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ ကုသိုလ္ေတာင္း မႈေတြ ျပန္စဥ္းစားဖို႔၊ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို အာ႐ုံျပဳဆိုၿပီး တိုက္တြန္းၾကတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ကိုကိုႀကီးရဲ႕ အသိ အာ႐ုံထဲကို ခဏဝင္ၿပီး ခံစားၾကည့္တယ္။ ကိုကိုႀကီးအေၾကာင္း သိေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေဘးလူေတြ တိုက္တြန္းတာကို ဒီလူ ဘယ္လိုစဥ္းစားမယ္ဆိုတာ သိခ်င္လို႔ သူ႔စိတ္ထဲ ခဏ ဝင္ၾကည့္တာ။

ကိုကိုႀကီးဟာ ေဘးက တိုက္တြန္းသံေတြကို ၾကားေတာ့ ၾကားတယ္။

အဲဒီတိုက္တြန္းမႈေတြအတိုင္း သူ႔ခမ်ာ လုပ္လို႔မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔ဘဝမွာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ လုပ္ခဲ့ဖူးတာ တစ္ခါမွ မရွိဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူက ဘုရားရွိခိုးဖူးတာမဟုတ္ေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို ဘယ္လို အာ႐ုံျပဳရမွန္းမသိဘူး။ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ဆိုတာကလည္းမရွိေတာ့ ဘယ္လိုကုသိုလ္မ်ိဳးကို စဥ္းစားရမွန္း မသိဘူး ျဖစ္ေနတယ္။

ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုကိုႀကီးရဲ႕ စိတ္ေတြ ရႈပ္ေထြးေနပုံရတယ္။ အသက္ရႉတာေတြ ျမန္လိုက္၊ ေႏွးလိုက္နဲ႔ ျဖစ္ေနၿပီ။ သူ႔ဘဝမွာ သူရွာခဲ့တဲ့ စည္းစိမ္ေတြ၊ ေငြေတြဟာ သူနဲ႔အတူတူ တည္ၿမဲေနမယ္လို႔ သူက အေသတြက္ထားပုံရတယ္။

ေကြးေသာလက္ မဆန႔္မီ မတည္ၿမဲဘူးဆိုတဲ့ သေဘာ တရားဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ရက္ရက္စက္စက္ သူ႔ဘဝကို ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ကိုကိုႀကီး နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတယ္။

ဒီသဘာဝတရားကို ခုလိုေသခါနီးက်မွ ကမန္းကတန္း စဥ္းစားရတာက တစ္မ်ိဳး၊ ေကာင္းတာမလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကိုကိုႀကီးအဘို႔ ေဘးနားက ေလွ်ာက္ေျပာေနတာေတြကို အာ႐ုံျပဳလို႔ မရတာကတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေနၿပီ၊ ဒီေနရာမွာ ကိုကိုႀကီးအေၾကာင္းကို ရပ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္အေၾကာင္းကို ကြၽန္ေတာ္ေတြးၾကည့္တယ္။

ကိုကိုႀကီးလို ေနာက္ဆုံးထြက္သက္ ေရာက္ခါနီးအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ကိုကိုႀကီးလိုျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ အလားတူပဲ ဒီအေၾကာင္းကိုဖတ္ေနတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြဟာလည္း ကိုကိုႀကီးလို ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ မွာ ျပႆနာတက္ေနရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတဲ့ အသိဟာ ကြၽန္ေတာ့္အေတြးထဲ ဝင္လာတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ကြၽန္ေတာ္စိတ္ပူတယ္။ ေစတနာနဲ႔ စိတ္ပူတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြမွာ ဓေလ့တစ္ခု ရွိတယ္။ လူတစ္ေယာက္ ေသခါနီးၿပီဆိုရင္ ေသေတာ့မယ့္လူ က“ေတာင္ေျပာ၊ ေျမာက္ေျပာ ေလွ်ာက္ေျပာေနၿပီဆိုရင္ ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားေတြ ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ ေဘးက အသက္ရွင္ ေနတဲ့လူေတြက လုပ္ေလ့ လုပ္ၾကတယ္။

ဘာလဲဆိုေတာ့ ဘုရားကို အာ႐ုံျပဳခိုင္းတာရယ္ ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို ျပန္စဥ္းစားခိုင္းတာရယ္၊ ဒီလိုအေျခအေနဟာ အသုဘ ျဖစ္တဲ့ေနရာတိုင္းမွာ၊ ေသဆုံးဖူးတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္။ ေစာေစာက ကိုကိုႀကီးကို ေဘးကလူေတြ ေျပာၾကတဲ့ အသံေတြကို ၾကားဖူးၾကမွာပဲ။

ေျပာတဲ့လူကေတာ့ ေသေတာ့မယ့္ အေျခအေနမ်ိဳးေရာက္သြားရင္ အသံေတြကို အာ႐ုံျပဳႏိုင္ပါမလား၊ စဥ္းစားစရာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ရွိရဲ႕လား။ သီလေဆာက္တည္မႈေတြ ရွိရဲ႕လား။ ဗုဒၶတရားေတာ္အတိုင္း လိုက္နာခဲ့တာေတြ ရွိရဲ႕လား၊ ေသျခင္းတရား မတည္ၿမဲတဲ့တရားေတြကို တကယ္သိရဲ႕လား။

သိတဲ့အတိုင္းေရာ တကယ္က်င့္ႏိုင္ခဲ့ၾကရဲ႕လား။

တကယ္ေတာ့ အဲဒီကိစၥေတြဟာ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကထဲမွာ ရွိခဲ့ၿပီးသား ရွိေနဆဲ ရွိေနဦးမယ့္ သဘာဝတရားေတြပဲ။ အဲဒီသဘာဝတရားေတြကို လူသားေတြက လက္ခံ ႏိုင္ဖို႔ပဲ လိုတာပါ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဝေနယ်ေတြအတြက္ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ဒီသေဘာတရားေတြကို ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ရွာေဖြၿပီး ထားခဲ့တာ။

ေသေတာ့မယ့္ ကိုကိုႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး `ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြနဲ႔ စစ္တမ္းထုတ္ၾကည့္ လိုက္ရင္ လူသားတိုင္းဟာ အေဖာ္မပါဘဲ ေလာကထဲကို တစ္ေယာက္တည္းေရာက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့အေဖာ္ မပါဘဲ တစ္ေယာက္တည္း ေလာကထဲကေန ျပန္ထြက္သြား ၾကရတာခ်ည္းပါပဲ။

“ငါ”လို႔ ေျပာခဲ့တာေတြ၊ “ငါ့ဟာ”လို႔ ယူဆခဲ့တာ ေတြဟာ ကိုကိုႀကီးေနာက္ကို တစ္ခုမွ ပါသြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ မပိုင္ဆိုင္မႈေတြေၾကာင့္ မတည္ၿမဲမႈေတြေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ ဒုကၡေတြ ကြၽန္ေတာ္ ျမင္လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ျမင္သလို ကိုကိုႀကီး ျမင္ႏိုင္ပါ့မလား။

ကိုကိုႀကီးလိုပဲ ဒီသဘာဝတရားေတြကို မသိဘဲနဲ႔ ေလာကထဲကေန ထြက္သြားၾကတာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္လဲ။ ကိုကိုႀကီးဆိုရင္ ဒါေတြ တစ္ခုမွ သိသြားမွာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔ ပိုက္ဆံေတြ၊ သူ႔အိမ္ေတြ၊ သူ႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ေျပျပစ္စြာ ဖြဲ႕စည္း ထားမႈေတြကို သူမပိုင္ဘူး၊ သူပိုင္ဆိုင္တာ ဘာမွမရွိဘူးဆို တာကို သူသိသြားရဲ႕လား။

ဘယ္ဥစၥာမွ မတည္ၿမဲဘူးဆိုတဲ့ သဘာဝကို သူလက္ခံ သြားသလား။ တကယ္ေတာ့လည္း မတည္ၿမဲျခင္းတို႔၊ ဒုကၡတို႔၊ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္မႈတို႔ ငါဆိုတာ မရွိမႈဆိုတာေတြတာ အစကတည္းက ရွိၿပီးသားသဘာဝေတြပါ။

အဲဒီ သဘာဝေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လို႔ သေဘာထားၾကမလဲ။

ေက်ာ္ဟိန္း၊ ၁၉၈၈၊ ဇန္နဝါရီေလ၊ ေက်ာ္ဟိန္း၏ ေရာင္စုံအပိုင္းအစမ်ား
#Credit

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*