“ေဇာ္ဂ်ီ ႏွင့္ သူေယာင္”

"ေဇာ္ဂ်ီ ႏွင့္ သူေယာင္"

“ေဇာ္ဂ်ီ ႏွင့္ သူေယာင္”

ေတာႀကီးမ်က္မည္း တစ္ေနရာ။ တေျဖာင္းေျဖာင္း ေတာခုတ္သံ၊ တရွဲရွဲ ေတာတိုးသံမ်ားစြာက အေပၚေရာ ေအာက္ေျခပါ ရႈပ္ေထြး စိမ္းျမေနသည့္ စိမ့္ေတာႀကီးအတြင္း၌ မွန္မွန္ထြက္ေပၚေန၏ ။ ရွင္းလင္းလာၾကသူမ်ားကား ဘီလူးတပ္သားမ်ားဟု လူသိမ်ားေသာ ကင္းတပ္တစ္တပ္ ျဖစ္သည္။

လူ ၅၀ ေက်ာ္ပါေသာ ယင္းတပ္သည္ ေနာက္တပ္မ်ားႏွင့္ တစ္စခန္းမွ် ကြာသည္အထိ နယ္ကြၽံေနခဲ့ၾက၏ ။ ပဲခူး႐ိုးမ မွ အဆင္း ေတာႀကီးအတြင္း လမ္းေပ်ာက္ကာ မ်က္စိလည္ေနၾကျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သူတို႔သည္ ေတာကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းကာ တည့္တည့္သြားေနၾကၿပီး မူလလမ္းေၾကာင္းအား ျပန္ေတြ႕ရလ်င္ ခရီးတိုသြားလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားၾက၏ ။

႐ုတ္တရက္ ေရွ႕ဆုံးမွ ခုတ္ထြင္ေနသူ ရပ္တန႔္သြားသလို အေနာက္မွ ပါလာသူမ်ားလည္း တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အသံတိတ္သြားၾကေလသည္။ သူတို႔ေရွ႕ဝယ္ ကြင္းျပင္တစ္ခု၊ ခ်ဳံႏြယ္ထူထပ္ေစးပ်စ္လွေသာ ဤေနရာမ်ိဳး၌ သဘာဝကြက္လပ္မဟုတ္ေသာ ကြင္းျပင္တစ္ခု တည္ရွိေန၏ ။ စိမ္းလန္းေသာ ျမက္ပင္မ်ားၾကားမွ ေက်ာက္တုံး ေက်ာက္တိုင္မ်ားကထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ ျပာျပာမႈိင္းမႈိင္း။

သူတို႔သည္ ေျမကြက္လပ္ကို ျမင္၍ ရပ္သြားၾကျခင္းမဟုတ္၊ ေျမကြက္လပ္အလယ္မွ လူတစ္ဉီးကို ျမင္လိုက္ၾကရသျဖင့္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သြားၾကျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထိုသူသည္ သခ်ႋဳင္းေဟာင္းတစ္ခုဟု ယူဆရသည့္ ေျမကြက္လပ္၏ အလယ္၌ ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္းကို ေထာက္လ်က္၊ အျခားေျခက ေထာက္ထားသည့္ ဒူးကို ကန္လ်က္ အေနအထားျဖင့္ မတ္တပ္ရပ္ေန၏ ။

အညိဳရင့္ရင့္ အဝတ္စႏွစ္ခုျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို သိုင္းပတ္ထားၿပီး ေက်ာက္တိုင္တစ္ခုေပၚ မတ္မတ္ရပ္ကာ ေနကို ရွိခိုးေနျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ထူးျခားလွေသာ ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ ရဲမက္အားလုံး ေၾကာင္ေငးေနၾကေလသည္။
“အသင္ ဘယ္သူလဲ”

စစ္သည္မ်ားၾကားမွ အသံထြက္လာသည္။ ေနကို ရွိခိုးေနသူက ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ရာ တုတ္ရွည္ကိုင္စြဲထားသူတစ္ဉီး ခေမာက္ခြၽတ္လိုက္သည္ကို ျမင္ရ၏ ။

“ငါ ေယာဂီ ျဖစ္သည္”

“ဘာေယာဂီလဲ”

“ဂႏၶာရီေယာဂီ”

“ေၾသာ္” ေဇာ္ဂ်ီျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုေၾကာင္း ေမးသည့္စစ္သည္ သေဘာေပါက္လိုက္၏ ။

“စူဠဂႏၶာရီလား”

“မွန္၏”

စစ္သည္က ေရွ႕တိုးကာ ေျမကြက္လပ္ထဲ ဝင္မည္ျပဳသည္။ ေနကို ရွိခိုးေနသူ၏ လက္မွ သံလ်က္တစ္လက္ ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာၿပီး သူ႔ဘက္ ၫႊန္ကာ “သင္ မဝင္ႏွင့္။ မည္သူမွ် ဝင္ခြင့္မရွိ” ဟု ဆိုလိုက္သည္။

စစ္သည္က လက္ႏွစ္ဖက္ ျဖန႔္ျပကာ သူ႔လူမ်ားကို လွည့္ၾကည့္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေဘးမွ ပတ္သြားၾကရန္ လက္ဟန္ျပလိုက္ၿပီး သူကိုယ္တိုင္လည္း ေျမကြက္လပ္ကို ကြင္းေရွာင္ကာ ခ်ဳံပင္မ်ားကို နင္း၍ ပတ္သြားေနသည္။ သုႆာန္ေျမေဟာင္းအား ေက်ာခိုင္းမိၾကစဥ္

“အသင္ လက္်ာဘီလူး”

စစ္သည္ လွည့္ၾကည့္ရာ ေနဘက္ မ်က္ႏွာမူ လက္အုပ္ခ်ီထားသူသည္ သူ႔ကို လွမ္းၾကည့္ေနၿပီး
“သင္တို႔ ငါ့ကို ျမင္ခဲ့ၿပီ။ ငါ့တြင္ အႏၲရာယ္က်ေရာက္လာႏိုင္သည္။ ဤေနရာကို ျမင္ခဲ့ေၾကာင္း မည္သူတစ္ဉီးတစ္ေယာက္မွ မသိေစရဟု ကတိေပးပါ”

လက္်ာဘီလူးက သူ႔လူမ်ားကို ေဝ့ၾကည့္သည္။ အားလုံး ရပ္တန႔္လ်က္ သူတို႔ကို ျပန္ၾကည့္ေနၾက၏ ။ လူ ငါးက်ိပ္ေက်ာ္၏ ႏႈတ္ကို သူ အာမမခံႏိုင္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာမွ မေျပာေတာ့ဘဲ လွည့္ထြက္သြားသည္။

“သယ္”

ေဇာ္ဂ်ီထံမွ ျပင္းထန္က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံ ထြက္လာသည္ႏွင့္ သူ႔လူမ်ားသည္ ဝုန္းခနဲ စုေဝးေရာက္ရွိလာၾကၿပီး ဓားလွံတင္က်ည္းတုတ္ လက္နက္မ်ားကိုလည္း အသင့္ကိုင္ေဆာင္ကာ သူတို႔ေခါင္းေဆာင္ကို ကာၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ေဇာ္ဂ်ီသည္ လက္်ာဘီလူးအား သန္လ်က္ျဖင့္ ၫႊန္ထားလ်က္

“သင္တို႔ ေဘးေတြ႕ေတာ့မည္၊ ေနာက္တစ္ေန႔ မလြန္မီပင္…”

စကားမဆုံးမီ လက္်ာဘီလူး လက္ထဲမွ ႏွစ္ဖက္ခြၽန္ တင္က်ည္းတုတ္ရွည္က ပ်ံထြက္လာသျဖင့္ ေဇာ္ဂ်ီသည္ သန္လ်က္ကို အေပၚေထာင္ကာ ေျမာက္တက္သြား၏ ။ ေလထဲမွ ေနရင္း

“ငါ့ကို က်ဴးလြန္ေစာ္ကားရဲသေပါ့”

လက္်ာဘီလူးက ေနာက္ထပ္ တုတ္ရွည္တစ္ေခ်ာင္း ဆြဲယူလိုက္သလို တပ္သားမ်ားထံမွလည္း လွံလ်င္တင္က်ည္းမ်ား လြင့္ဝဲလာသျဖင့္ ေဇာ္ဂ်ီ ပ်ံတက္သြားရသည္။ သစ္ပင္မ်ားႏွင့္ ကြယ္ေန၍ မည္သည့္အရပ္သို႔ ေရာက္သြားသည္ကိုမူ မျမင္ရ။ လက္်ာဘီလူးက သူ႔လူမ်ားအား သတိဝီရိယ မျပတ္ေစရန္ မွာၾကားထားလိုက္ေလသည္။

ထိုညက ေတာႀကီးအတြင္း ညီညာျပန႔္ျပဴးေသာ တစ္ေနရာ၌ စခန္းခ်ၾက၏ ။ ေထာင့္ ေလးေထာင့္တြင္ မီးပုံႀကီးေလးပုံ ဖိုကာ တပ္သား ၄ ေယာက္စီ အလွည့္က် ေစာင့္ၾကပ္ေနေစ၏ ။ က်န္သူမ်ားလည္း လက္နက္ကို ကိုယ္ႏွင့္ မကြာေစရ၊ အေစာင့္မ်ားမွာ ေလာက္ေလးတစ္လက္စီကိုင္ကာ ပစ္ခတ္ရန္ အသင့္ ျဖစ္ေနရသည္။

အားလုံး ေနရာက်သြားေသာအခါ မအိပ္မီ တပ္သားမ်ားက ေမးၾက၏ ။

“တပ္မႉး.. ေယာဂီ ဆိုတာ ဝိဇၨာဓိုရ္ကို ေျပာတာလား”

“ေဇာ္ဂ်ီ လို႔ ေျပာတာကြ၊ က်င့္ႀကံအားထုတ္ဆဲေပါ့။ ဝိဇၨာဓရ ေပါက္ေျမာက္ကြၽမ္းက်င္ေအာင္ျမင္သူ မျဖစ္ေသးဘူး ထင္တယ္”

“တပ္မႉးက ဘယ္လိုလုပ္ သိလဲ”

“ငယ္ငယ္က ေပမူတစ္ထုပ္မွာ ဖတ္ဖူးတာပဲ။ ေဝဒဝိဇၨာ( ေဗဒင္ ၄-မ်ိဳး တတ္ကြၽမ္းသူ )၊ မႏၲဝိဇၨာ (လကၡဏာက်မ္း၊ နိမိတ္က်မ္း၊ ဂါထာ မႏၲရား၊ ေဆး အမ်ိဳးမ်ိဳး တတ္ကြၽမ္းသူ)၊ ဂႏၶာရီ ဝိဇၨာ (သိဒၶိ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါက္ေသာ ျပဒါးဝိဇၨာ၊ သံဝိဇၨာ၊ ေဆးဝိဇၨာ၊ အင္းဝိဇၨာ၊ မႏၲာန္ဝိဇၨာ အမ်ိဳးမ်ိဳး)၊ ေလာကိယဝိဇၨာ (ေလာကီဈာန္ရ ပုဂၢိဳလ္)၊ အရိယာဝိဇၨာ (အရိယာပုဂၢိဳလ္ ၈-မ်ိဳး ) ဆိုၿပီး ဝိဇၨာငါးမ်ိဳး ရွိတဲ့အထဲမွာ ပထမသုံးမ်ိဳးက ေလာကီ၊ ေနာက္ ႏွစ္မ်ိဳးက ေလာကုတၱရာ ဝိဇၨာဓရပုဂၢိဳလ္ေတြေပါ့ကြာ။

ေလာကီဝိဇၨာေတြထဲမွာ ဂႏၶာရတိုင္းသားေတြ က်င့္တဲ့အတတ္ေတြ ေပါက္ေျမာက္သူေတြကို ဂႏၶာရီဝိဇၨာ လို႔ ေခၚတာ။ ေလာကီဝိဇၨာေတြကို စူဠဂႏၶာရီ၊ ေလာကုတ္ကို မဟာ လို႔ ေခၚၾကတယ္။ သူက အဲဒီ ေလာကီလမ္း လိုက္ေနသူတစ္ေယာက္ပဲ”

“ျပဒါးဝိဇၨာလား ေဆးဝိဇၨာလား.. သူ႔ပုံက”

“သံကို သိဒၶိသြင္းၿပီး ေအာင္ျမင္သြားတဲ့ သံဝိဇၨာ ထင္တာပဲ။ ျပဒါးကို သိဒၶိသြင္းတဲ့ ျပဒါးဝိဇၨာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သူက သန္လ်က္ဝိဇၨာပဲ။ ေဆးဝိဇၨာ၊ အင္းဝိဇၨာ၊ မႏၲာန္ဝိဇၨာ အမ်ိဳးအစားေတာ့ မဟုတ္ႏိုင္ဘူး”

“က်ဳပ္တို႔ကို အႏၲရာယ္ျပဳလိမ့္မယ္ ထင္တယ္”

“အင္း၊ သတိမလြတ္ေစၾကနဲ႔။ ကိုင္း.. အိပ္စို႔”

လူခြဲ အိပ္ရာဝင္လိုက္ၾက၏ ။ လက္်ာဘီလူး တစ္ေရးႏိုးလာေသာအခါ သူ႔လူမ်ား သိသိသာသာ ေလ်ာ့ေနသည္ကို ခ်က္ခ်င္း သတိထားမိလိုက္သည္။ မအိပ္မီ ပ႒ာန္း႐ြတ္၍ အိပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုမူ မည္သည့္ အသံမွ မၾကားရဘဲ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေပ်ာက္ေန၍ သူ အံ့ၾသသြား၏ ။ ေထာင့္ေလးေထာင့္မွ အေစာင့္မ်ားလည္း တစ္ဉီးတစ္ေယာက္မွ မရွိၾကေတာ့။

မီးပုံမ်ားသည္ ေသလုလု၊ မီးက်ီး နီနီရဲရဲမ်ားသာ ျမင္ေနရေလၿပီ။ အသံမၾကားလိုက္ရဘဲ စစ္သည္မ်ား မည္သို႔ ေပ်ာက္သြားၾကသနည္း။ သူသည္ က်န္သည့္ လူအနည္းငယ္ကို ႏႈိးကာ မီးထည့္ေစၿပီး ေပ်ာက္ေသာသူမ်ားအား ရွာရန္ စီစဥ္ရေတာ့သည္။

“လူတိုင္းေစ့ မီးတုတ္နဲ႔ လက္နက္ ကိုင္ၿပီး သတိႀကီးႀကီးထား ရွာၾကရမယ္။ မနက္အထိ မေစာင့္ႏိုင္ဘူး၊ သူတို႔ ေဘးေတြ႕ေနေလာက္ၿပီ။ ႏွစ္စုခြဲၿပီး ႏွစ္ဘက္ ရွာၾကမယ္”

သူတို႔ တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ေခၚ၍ ေတာနင္းခဲ့ၾကရာ မၾကာမီ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္တြင္ အဝတ္အစား ဖ႐ိုဖရဲႏွင့္ အသိစိတ္ ေပ်ာက္ေနၾကေသာ တပ္သား ၅ ဉီးအား ထိတ္လန႔္ဖြယ္ ေတြ႕ၾကရသည္။ သူတို႔သည္ အေမွာင္ထဲတြင္ တစ္စုံတစ္ခု ျပဳလုပ္ၾကရန္ ႀကံစည္ေနၾကဟန္ တူ၏ ။

“ဟာ.. တပ္မႉး”

သူႏွင့္အတူ ပါလာေသာ တပ္သားမွာ ဤတစ္ခ်က္သာ ေအာ္ႏိုင္သည္။ ျမင္လိုက္ရေသာ ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ရင္း ၾကက္ေသေသသြား၏ ။ သစ္ပင္ႀကီးအေနာက္မွ မိန္းမတစ္ဉီး ထြက္လာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုမိန္းမသည္လည္း ကပိုက႐ိုႏွင့္ ကႏြဲ႕ကလ် ရွိလွ၏ ။ ကိုယ္ဟန္သြင္ျပင္မွာ မ်က္ႏွာလႊဲဖြယ္ရာ မရွိ။ အေမွာင္ထဲ၌ပင္ ဝင္းဝါစိုေျပေသာ အသားအေရႏွင့္ လွပတင့္တယ္လြန္းသည့္ ကိုယ္ကို အားလုံး မင္သက္သြားၾကရသည္။

ေယာက္်ားသားမ်ား အားလုံးသည္ ထိုမိန္းမ၏ အဆင္းမွ အၾကည့္မဖယ္ႏိုင္ဘဲ ညႇိဳ႕ငင္ဖမ္းစားခံလိုက္ရသလို ျဖစ္ေနၾကသည္။ မည္သူမွ မလႈပ္ရွားႏိုင္၊ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္မ်ားကဲ့သို႔ ျဖစ္သြားၾက၏ ။ ထိုအခိုက္ လက္်ာဘီလူး၏ ႏႈတ္မွ စကားသံထြက္လာသည္။

“စကၡဳ ႐ူေပန သံဝါသာ – စကၡဳႏွင့္ ႐ူပါ႐ုံ ေပါင္းဆုံထိပါး ၾကည့္မိမွားေသာေၾကာင့္၊ ရာဂ ပုတၱံ –
ရာဂ ဟူေသာ သားကို၊ ဝိဇာယတိ – ဖြားျမင္၏”

စင္စစ္ ရာဟုေလာဝါဒသုတၱံ လာ ေဒသနာေတာ္ျဖစ္ေလသည္။ သတိလြတ္အံ့ဆဲဆဲ ျဖစ္ေနေသာ လက္်ာဘီလူးသည္ ယင္းဂါထာကို ေရ႐ြတ္ရင္း ဓားကို ဝင့္လိုက္သည္။

“အားးး” ဆြဲေဆာင္ဖ်ားေယာင္းေနသည့္ မိန္းမမွာ ေခါင္းႏွင့္ကိုယ္ ကြဲကြာသြားၿပီး ခႏၶာသည္ ရွည္ေမ်ာေမ်ာသစ္သီးတစ္လုံး၏ ေအာက္ပိုင္း ျဖစ္သြား၏ ။

ထိုအခါမွ အသိစိတ္ ေပ်ာက္အံ့မူးမူး ျဖစ္ေနသူမ်ား အသိဝင္လာၾကၿပီး တစၦေသရဲမ်ားကဲ့သို႔ ငူငူငိုင္ငိုင္ ျဖစ္ေနၾကေသာ တပ္သား ငါးေယာက္အား စခန္းဆီ တြဲေခၚသြားၾကသည္။ လက္်ာဘီလူးကေတာ့ မီးတုတ္ကို တစ္ဖက္မွ ကိုင္ကာ တစ္ဖက္က ဓားလြတ္ ဆြဲလ်က္ ေနာက္လိုက္အနည္းငယ္ျဖင့္ ေတာတြင္းသို႔ ခုန္လႊားေျပးဝင္သြားေလၿပီ။

သူတို႔လူမ်ားမွာ ေဝးေဝးလံလံ ေရာက္မေနၾက၍ ေတာ္ေတာ့၏ ။ လိုက္ရွာရသူမ်ားမွာ ေခြၽးမ်ား ႐ႊဲနစ္ေနၾကသည္။ မိုးမေသာက္မီ အားလုံးနီးပါး စခန္း၌ ျပန္စုမိၾကၿပီး တစ္ဝက္ေက်ာ္မွာ မိန္းမူးေမ့ေမ်ာေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံး အေစာင့္ေလးဉီးအား လက္်ာဘီလူး တစ္ေယာက္တည္း လွည့္လည္ ရွာေဖြေနရာ အ႐ုဏ္က်င္း၍ ေရာင္နီပင္ ပ်ိဳးခဲ့ၿပီ။

ေနာက္ဆုံး ေခ်ာက္တစ္ခုအတြင္း သစ္႐ြက္ေျခာက္မ်ားထဲ လဲက်ေနသူတစ္ဉီးကို ေတြ႕ရ၍ ေလွ်ာခ် ခုန္ဆင္းလာခဲ့ရာ ေလးဉီးစလုံးကို သတိလစ္လ်က္ ေတြ႕ရေလသည္။

“ဟားဟားဟားဟား.. အသင္ လက္်ာဘီလူး၊ ငါ့ကို အာခံဝံ့ေသးရဲ႕လား”

သစ္ပင္တစ္ပင္၏ အကိုင္း၌ မဇၩိမတိုင္းသား ေဇာ္ဂ်ီက သူ႔အား မခိုးမခန႔္ ရယ္ေမာေနရာ “ေယာက္်ားဆို ဆင္းခဲ့ၿပီး ယွဥ္ၾကည့္စမ္းပ”

လက္်ာဘီလူးက ရဲရဲဝံ့ဝံ့ စိန္ေခၚ၏ ။ ေဇာ္ဂ်ီက ေအာ္ဟစ္ရယ္ေမာကာ အလြန္ျမင့္ေသာ အကိုင္းမွ ေၾကာင္တစ္ေကာင္လို ခုန္ခ်လာ၏ ။ သန္လ်က္လည္း လက္ထဲ လွစ္ခနဲ ေပၚလာသည္။ လက္်ာဘီလူးက ဓားကို လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ က်စ္ေနေအာင္ ကိုင္ကာ ေရွ႕သို႔ ေထာင္၍ အသင့္ျပင္ထားလိုက္သည္။

႐ုတ္တရက္ ေဇာ္ဂ်ီ၏ နားထဲ၌ စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္သံမ်ား ၾကားလိုက္ရေသာေၾကာင့္ လန႔္ကာ ေဘးဘီထက္ဝန္းက်င္သို႔ ေမာ့ၾကည့္ေလသည္။ ေတာေျခာက္သံကဲ့သို႔ ညည္းညဴ ႀကိမ္းေမာင္း ႀကဳံးဝါးသံမ်ားစြာမွာ ပဲ့တင္ထပ္မွ် ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထြက္ေပၚေနေသာ္လည္း မည္သည့္အရာမွ် မျမင္ရ။ ေဇာ္ဂ်ီ ထိတ္လန႔္တၾကား ရွာေဖြေနသည္ကို လက္်ာဘီလူးကလည္း နားမလည္ဘဲ ရပ္ေန၏ ။

“ဘာျဖစ္ေနတာလဲ… လာေလကြာ”

ေျခာက္ျခားဖြယ္ အသံႀကီးမ်ားအၾကားမွ လက္်ာဘီလူးအသံအား မိုးၿခိမ္းလိုက္သကဲ့သို႔ ၾကားရသျဖင့္ ေဇာ္ဂ်ီ တုန္လႈပ္သြားၿပီး သူ႔ကို ၾကည့္သည္။ ထိုအခါ အသံမ်ား၏ ဇစ္ျမစ္ကို သိလိုက္ရ၏ ။ သူ႔ဘက္တည့္တည့္ ခ်ိန္ထားေသာ ဓားဆီမွ ထြက္ေပၚေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ေဇာ္ဂ်ီသည္ ဓားအား အံ့ၾသစြာ စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ဓားဆီမွ မည္းနက္ပ်စ္ခဲသည့္ ေသြးရည္မ်ား စီးက်ေနၿပီး ေအာက္သို႔ တေဖ်ာေဖ်ာ က်လာသည္ကို ျမင္ရသည္။ ေျမအျပင္သည္လည္း ေသြးမ်ားစိမ့္ဝင္ မည္းေမွာင္ကာ အရိပ္မည္းႀကီးမွာ သူ႔ဘက္သို႔ က်ယ္ျပန႔္လာေနသည္။

“အသင္.. သင္သည္လည္း..”

စကားမဆက္ႏိုင္မီ လိုက္ရွာၾကေသာ စစ္သည္မ်ား သူ၏ ေက်ာဘက္အျမင့္မွ ေရာက္လာၾက၍ ေဇာ္ဂ်ီမွာ ပ်ံတက္ေျပးရန္ ႀကိဳးစားေတာ့သည္။

“ပစ္လိုက္.. ပစ္လိုက္”

လက္်ာဘီလူးက သူ႔လူမ်ားကို ဟစ္၏ ။ ႏြယ္ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ တြဲထားသည့္ လွံလ်င္မ်ားစြာ ပ်ံဝဲလာၾကၿပီး သန္လ်က္အား မိုးသို႔ေထာင္ကာ ပ်ံတက္သြားေသာ ေဇာ္ဂ်ီ၏ ေပါင္ႏွင့္ ေျခေထာက္ကို သုံးေခ်ာင္းခန႔္ စူးစိုက္မိသြားသည္။ ေဇာ္ဂ်ီမွာ နာက်င္စြာ ေအာ္ဟစ္လ်က္ ႐ုန္းေျပးရန္ ႀကိဳးစားေနသည္။

“ဟိတ္.. မေျပးနဲ႔၊ သန္လ်က္နဲ႔ ႀကိဳးကို ခုတ္တာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ လွံအစင္းေပါင္းမ်ားစြာ ထပ္ေရာက္လာမယ္”

လက္ထဲသို႔ ႀကိဳးတပ္လွံတိုတစ္စင္း ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္သည့္ လက္်ာဘီလူးက ခ်ိန္႐ြယ္ထားရင္း ေအာ္ဟစ္သတိေပး၏ ။ အမ်ားႏွင့္တစ္ေယာက္ အဝိုင္းခံထားရၿပီး မလြတ္ႏိုင္ေတာ့ေသာ ေဇာ္ဂ်ီမွာ အဖမ္းခံလိုက္ရေလေတာ့သည္။

“မင္း ဝိဇၨာဓိုရ္ မျဖစ္ေသးဘူး မဟုတ္လား” မေျဖ၊ ဘုၾကည့္ၾကည့္သည္။

“ငါ့လူေတြကို ဘာလုပ္လိုက္သလဲ။ မွန္မွန္ေျဖ”

နာက်င္လွသည့္ ၾကားမွ လဲေလ်ာင္းေနေသာ ေဇာ္ဂ်ီက ဟက္ခနဲ တစ္ခ်က္ ရယ္ကာ
“အနည္းဆုံးေတာ့ သည္အတိုင္း ေျခာက္လခန႔္ မိန္းမူးေနၾကလိမ့္မည္” ေျပာ၍ တဟားဟား ရယ္ျပန္သည္။

“သူတို႔ကို ပကတိ ျပန္ေကာင္းေအာင္ ကုေပးပါ” ရယ္ၿမဲ ရယ္ေနသျဖင့္ လည္ေပၚ ဓားတင္လိုက္မွ ရပ္သြား၏ ။

“သင့္ဓားဖယ္ပါ၊ ကြၽႏ္ုပ္ နားမခံႏိုင္”

လက္်ာဘီလူးႏွင့္ သူ႔လူမ်ား နားမလည္၊ သို႔ေသာ္ မဖယ္ဘဲ ” ငါ့လူေတြကို ကုေပးရင္ ျပန္လႊတ္ေပးမယ္”

“အနာသည္းခဲ့၏ ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိၿပီ”

“သန္လ်က္ ေပးပါ အသင္ေဇာ္ဂ်ီ”

ေဇာ္ဂ်ီသည္ မိန္းေမာေနရာမွ သတိဝင္ကာ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ထားေသာ သန္လ်က္ကို ေဖ်ာက္ရန္ ျပင္လိုက္သည္။ ႏႈတ္ခမ္းေရွ႕သို႔ လက္မေရာက္မီ လက္်ာဘီလူး၏ ဓားက လက္ေကာက္ဝတ္ကို ခုတ္ျဖတ္မိလိုက္၏ ။ ေဇာ္ဂ်ီ မခ်ိမဆံ့ ညည္းတြားကာ တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနေလသည္။

“ဟိုေကာင္ေတြကို အဲဒီသန္လ်က္ ျပၾကည့္၊ မရရင္ ထိုးၾကည့္၊ သပ္ၾကည့္၊ တစ္နည္းနည္း စမ္းၾကည့္ၾကစမ္း”

တပ္သားတစ္ဉီးက သန္လ်က္ ယူသြားရာ ေဇာ္ဂ်ီက လိုက္ၾကည့္ေန၏ ။ လက္်ာဘီလူးကမူ ေဇာ္ဂ်ီ၏ လႈပ္ရွားမႈကို သတိထား ေစာင့္ၾကည့္ေနေလသည္။

“ရၿပီ တပ္မႉး၊ အခြၽန္နဲ႔ ထိုးၾကည့္တာ သူငယ္အိမ္ လည္လာတယ္။ ေဟာ.. ေဟာ၊ သတိဝင္လာၿပီ”
“ေကာင္းတယ္၊ အကုန္လုံး သတိရရင္ အဲဒီ သန္လ်က္ကို ထုေခ် ဖ်က္ဆီးပစ္ၾကစမ္းကြာ”

“မလုပ္နဲ႔၊ မလုပ္ပါနဲ႔”

တပ္သားတစ္စု ဝိုင္းဝန္းဖ်က္ဆီးလိုက္ၾကရာ ဝုန္းခနဲအသံႏွင့္အတူ ေပါက္ကြဲ၍ အရာဝတၳဳတစ္ခု ေကာင္းကင္သို႔ ပ်ံတက္သြားသည္ကို ေတြ႕လိုက္ၾကရသည္။

“အား”

ေဇာ္ဂ်ီသည္လည္း အ႐ူးတစ္ပိုင္း ေအာ္ဟစ္ေနရာမွ တျဖည္းျဖည္း ၿငိမ္သြားသည္။ ေပါင္မွ ေသြးမ်ားမွာ အိုင္ထြန္းေနေလၿပီ။ လက္်ာဘီလူး လွံကို ဆြဲႏႈတ္သည္ကိုပင္ လႈပ္႐ုံသာ လႈပ္ေတာ့သည္။ မၾကာမီ အံႀကိတ္၍ ေတာက္တစ္ခ်က္ေခါက္ကာ ေမ်ာသြားေလေတာ့၏ ။

“ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ တပ္မႉး”

“ဒီအေၾကာင္းကို ဘယ္သူ႔မွ မေျပာၾကနဲ႔။ ေျပာရင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြေၾကာင့္ မင္းတို႔ေရာ ငါတို႔အားလုံးပါ ပ်က္စီးၾကရလိမ့္မယ္။ ေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ အေကာင္ကိုေတာ့…”

ေျပာရင္း စကားသံ ရပ္သြားၿပီး က်ဳံ႕ဝင္ေသးငယ္ေနေသာ ေဇာ္ဂ်ီ႐ုပ္အေလာင္းအား ေငးၾကည့္ေနေလသည္။ အေကာင္မွာ တျဖည္းျဖည္း ေျခာက္ကပ္ညိဳမြဲကာ ကေလးငယ္အ႐ြယ္အထိ ျဖစ္သြား၏ ။

“အဲဒါ ေဇာ္ဂ်ီဖိုဝင္သြားတာမ်ားလား”

“ဖိုဝင္တယ္ ဆိုတာ ဘဝသစ္တစ္ခု ကူးေျပာင္းၿပီး အစြမ္းထက္ သိဒၶိတိုးသြားတာမ်ိဳးကြ။ သူက ေသသြားတာ။ ဒါကို စားမိရင္ေတာ့ ရာဇဝင္ထဲကလို အစြမ္းရခ်င္ ရမွာေပါ့ေလ။ မင္းတို႔ လူသား စားဝံ့ၾကသလား”

တပ္သားမ်ား ၿငိမ္ေနၾက၏ ။ မ်က္စိေရွ႕တြင္ပင္ ေသသြားေသာ အေကာင္မို႔ ႐ြံရွာျခင္းလည္း ျဖစ္ေနၾကမည္မွာ မုခ်။ ဤအခိုက္အတန႔္ကေလးအား လက္်ာဘီလူးက အမိအရ အသုံးခ်သည္။ ႐ြံရွာျခင္းေၾကာင့္ ေလာဘမတက္ေသးမီ

“တကယ္ေတာ့ ငါတို႔ဟာ ေဇာ္ဂ်ီဖိုဝင္သား စားစရာ မလိုပါဘူးကြာ၊ တို႔အားလုံး အစြမ္းထက္ၿပီးသားပါ။ လူလူခ်င္းမွာ အဆရာေထာင္ကို ယွဥ္ဝံ့ၾက႐ုံမက ေဇာ္ဂ်ီကိုေတာင္ အႏိုင္ယူႏိုင္ခဲ့ၾကတာပဲ မဟုတ္လား”

“ဟုတ္တယ္” “မွန္တယ္” “ဟုတ္ပါတယ္ တပ္မႉး”

“ေဟာ.. ၾကည့္၊ ဟိုဟာလည္း လူေျခာက္ကေလးေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဘာအသားမွ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါကို ေလာဘမျဖစ္ေစဘဲ သတိနဲ႔ ထိန္းရမယ္။ ငါ သတိမရွိခဲ့ရင္ တို႔အားလုံး ေဇာ္ဂ်ီျပဳသမွ် ခံေနၾကရမွာကို သင္ခန္းစာယူၿပီး ေနာင္မွာ အေရးမမွားၾကေစနဲ႔။ ကဲ.. ဒီအေကာင္ကို လိုခ်င္သူ ရွိေသးလား”

“မရွိပါဘူး” သတိေကာင္းစြာ ရေနသူမ်ားက သံၿပိဳင္ ေအာ္လိုက္ၾကသည္။

“ေကာင္းတယ္၊ ဒါဆို ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့သူ ေ႐ြးၿပီး ဒီအေကာင္ကို အပ္မယ္။ ဒီသတင္း ေပါက္ၾကားခဲ့ရင္ ျမန္မာတပ္သားေတြ မယူႏိုင္ေအာင္ ဟံသာဝတီၿမိဳ႕တြင္း တစ္ေနရာအထိ ဘယ္သူ သြားျမႇပ္မလဲ”

အားလုံး မင္သက္သြားၾက၏ ။ အသက္အႀကီးဆုံးႏွင့္ ေလာဘအနည္းဆုံး လူ႐ိုးႀကီး ငမွ်င္က မဆိုင္းမတြ ေျဖလိုက္သည္။

“သည္ဥစၥာကေတာ့ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရသူမွ ျဖစ္မယ့္အျပင္ ဟိုဒင္းအႏၲရာယ္လည္း မ်ားလြန္းလို႔ က်ဳပ္ပဲ သြားပါရေစ တပ္မႉး။ အကယ္၍ ယခု အသက္ေဘးနဲ႔ မႀကဳံခဲ့ရင္ေတာင္ ေလာဘသားေတြ ဟိုဒင္းျပဳလာၾကတဲ့အခါ က်ဳပ္အသက္အ႐ြယ္က ေသေပ်ာ္ေနပါၿပီေလ”

“အဘမွ်င္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ယုံၾကည္ပါတယ္။ အရိပ္အျခည္ ၾကည့္ၿပီး မသကၤာရင္ အေကာင္ကို ႀကိဳတင္ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ပါ အဘမွ်င္”

သို႔ႏွင့္ အေသအခ်ာထုပ္ပိုး၍ ငမွ်င္လက္သို႔ အပ္လိုက္သည္။ သူတို႔အားလုံး ဒဂုံအရပ္ဆီ ခရီးဆက္ရန္ ျပင္ၾကခ်ိန္ဝယ္ မုဆိုးႀကီး ငမွ်င္မွာ ေဇာ္ဂ်ီေျခာက္ကေလးကို ေက်ာတြင္ လြယ္ကာ တင္က်ည္းတုတ္တစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ဟံသာဝတီေနျပည္ေတာ္ဘက္သို႔ ထြက္ခြာသြားေလေတာ့သည္။

"ေဇာ္ဂ်ီ ႏွင့္ သူေယာင္"

#သခၤရာဇာ
(*ဆင္ျဖဴရွင္ ေျမဒူးမင္းလက္ထက္၌ ဟံသာဝတီၿမိဳ႕ျပင္တြင္ က်ဳံးတူးၾကရာ ေဇာ္ဂ်ီအေသေကာင္တစ္ခု ရခဲ့ဖူးေၾကာင္း မွတ္တမ္းအဆို ရွိသည္)

ဆရာ သခၤရာဇာအား ေလးစားစြာ #Credit ေပးပါသည္။

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*