ျမန္မာ့ဝိဇၨာဓရေလာက၌ လြန္စြာနာမည္ႀကီးလွေသာ အ့ံဖြယ္အေဆာင္ ပိတုန္းအေၾကာင္

ျမန္မာ့ဝိဇၨာဓရေလာက၌ လြန္စြာနာမည္ႀကီးလွေသာ အ့ံဖြယ္အေဆာင္ ပိတုန္းအေၾကာင္း

ပိေတာက္သားျဖင့္လုပ္ထားေသာ လွည္းပေဒါင္းသားကို ဖင္ေဖာက္ၿပီး ျပဒါးထည့္ ပဒိုင္းသားနဲ႔ ပိတ္ကာ ေလာကီအစီအရင္ပညာမ်ားအတိုင္း အသက္သြင္းသိဒၶိတင္ အေစာင့္သြင္းကာ စီရင္ၾကကုန္၏။ စီရင္နည္းမွာ ပိေတာက္ပေဒါင္းျပဒါးပဒိုင္းကက္ကင္းဓာတ္မ်ားဆင့္ကာ မႏၲန္စုတ္တာမ်ားအထိ တူညီ ၾကေသာ္လည္း စုတ္ရမည့္မႏၲန္ မ်ား စီရင္သည့္ အယူအဆမ်ားမွာ ၾဆာတဦးနဲ႔ တဦး ေတ့လြဲေလးေတြ လြဲကာ မူေတြကြဲသြားၾက၏။

က်မ္းဂန္လာ အာစရိယဝါဒမ်ားအတိုင္း တိတိက်က် စီရင္ရပါမူ တႏွစ္မွတခါ တလမွာ ၾကာသာပေတးႏွင့္ စေနရက္ ၂ ရက္၌သာ စီရင္ရတာမို႔ မလြယ္ေရးခ် မလြယ္ပါ။ မည္သို႔ပင္ ဆိုေစ မည္သို႔ပင္ မူေတြ ကြဲပါေစ အဓိက မိမိစီရင္သည့္ ပိတုန္းသည္ အမွန္တကယ္ အသက္ဝင္ဖို႔က အဓိကက်၏ မဟုတ္ေလာ။ အသက္ရွိေသာ ပိတုန္း သိဒၶိေျမာက္ေသာ ပိတုန္းမွသာ အတိုက္အခိုက္ ကိစၥေတြမွာ စိတ္ခ်ရမည္ မဟုတ္ပါေလာ။ စီရင္သည့္ ပိတုန္းေကာင္သည္ တကယ္အသက္ဝင္က စုန္းဖုတ္တေစၦ မိစာၦမ်ားတင္မက ဂုံးေခ်ာဂုံးတိုက္ မလိုတမာမိမိအား ရန္ျပဳတိုက္ခိုက္ၾကေသာ သူမ်ားကိုပင္လွ်င္ အလိုလိုတန္ျပန္ေသာ သတၱိထူး ရွိေပရာ။

အတိဒုကၡ ေရာက္ေနေသာ ရရက္သားသမီးမ်ားအတြက္ အမွန္အဖိုးအနဂၣ ထိုက္တန္ေသာ အေဆာင္ပညာတခုျဖစ္၏။ အသက္ဝင္ေအာင္ သြင္းတတ္ဖို႔က ဤပညာ၏ ဝွက္ဖဲ တခ်ပ္ျဖစ္၏။ ကြၽႏ္ုပ္သည္ ၾဆာသခင္၏ ခိုင္းေစခ်က္အရ ငါ့သားေရ ဝိဇၨာယာနပညာမွာ နာမည္ႀကီးလွတဲ့ ေ႐ႊတိဂုံအေရွ႕ဘက္မုဒ္ရွိ ဝိဇၨာယာနအစီအရင္ ပိတုန္းပဒိုင္းဘုရားရွိ ပိဒိုင္းအဖိုအမ၂ေကာင္၏ ေမတၱာကို ရေအာင္ အရယူထားကြယ့္ဟူေသာ မိန႔္မွာခ်က္အတိုင္း လြန္ခဲ့ေသာတစ္ႏွစ္ခန႔္က ေမတၱာသုတ္ျဖင့္ အထူးရက္ရွည္ အဓိဌာန္ ဝင္ခဲ့ရဖူး၏။

ထိုအက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ ကြၽႏ္ုပ္ေဆးကုရာ၌ ပိတုန္းအေဆာင္မ်ား စီရင္ရာ၌ လည္ေကာင္း။ အေရးႀကဳံက အကူညီလိုက အဖပိတုန္းနဲ႔ အေမပိတုန္းမယ္ေတာ္ႀကီးေရ ဟူ၍ တလိုက္႐ုံမွ်ျဖင့္ ထူးကဲစြာျဖင့္ လာေရာက္ကူညီၾကေသာ အျဖစ္ပ်က္မ်ားစြာမွာ ေျပာမယုံ ႀကဳံဖူးမွသိ ဟူေသာ စကားကဲ့သို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ မေရမတြက္ႏိုင္ခဲ့ရေပ။

တေၾကာင္းတဂါတာ တ႐ြာ တပုဒ္ဆန္း သူ႔မူသူ႔နည္းစနစ္ အားေလ်ာ္စြာ ဂမၻီရလမ္းေၾကာင္းေပၚရွိ ၾဆာအမ်ိဳးမ်ိဳး စီရင္ေနၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕က ပိတုန္းေဆာင္လွ်င္ = လာဘ္ပိတ္တတ္၏။ အခ်ိဳက ေငြမၿမဲ ။ အခ်ိဳ႕က တိုက္ပိတုန္းမို႔ ေအာက္လမ္းဆန္၏။

(သူ႔ မူႏွင့္သူ ) အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာၾကေသာ္လည္း ကြၽႏ္ုပ္၏မူ မွာမူ မိမိဘက္ကသာ မွန္ကန္ေလေလ ျပင္းထန္စြာ အစြမ္းျပေလေလျဖစ္၏။ အထက္လမ္းအေဆာင္ ျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ မိမိဘက္ကသာမွန္ပေစ မိစာၦပညာမ်ား၌ တင္မက ဂုံးခ်ာဂုံးတိုက္ မလိုတမာ အတိုက္အခံ ျပဳေနသူမ်ားအားပင္လွ်င္ ဂြၽန္းျပန္ေအာင္ တုန႔္ျပန္တတ္ေပရာ။ စိန္ေခၚလွ်င္ တိမ္အေပၚထိ လိုက္မည့္ပိတုန္း ဟူ၍ ျမန္မာ့ဝိဇၨာဓရ ေလာက၌ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေပ၏။

ထက္ျမက္စြာ အစီအရင္ျပဳထားေသာ ပိတုန္းပဒိုင္းတေကာင္ကို အေပါက္ေဖာက္ ႀကိဳးတပ္ကာ လည္ပင္းဆြဲ. နယ္လွည့္လက္ေဝွ႔ထိုးစားကာ အထိအခိုက္နည္း၍ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလွေသာ လက္ေဝွ႔သမားမ်ားအေၾကာင္းလည္း ျမန္မာ့ရာဇဝင္၌ အထင္အရွားရွိခဲ့ဖူး၏။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ပေယာဂအတိုက္အခိုက္မ်ားတင္မက လွည့္ၾကည့္စရာမလို ဒဏ္ျပန္အားေကာင္းလွၿပီး လူမိစာၦမ်ား၏ ရန္ျပဳျခင္းမ်ားကိုပင္ သီးမခံ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ လက္တုန႔္ျပန္တတ္ေသာ ကိုယ္လုံကိုယ္ခံပိတုန္း တိုက္ခိုက္ေရးပိတုန္း သူခိုးရန္သူလုံအိမ္ေစာင့္ပိတုန္း လူမိစာၦ မလိုတမာ မေကာင္းႀကံသူမ်ားအထိ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ လက္တုန႔္ျပန္ တတ္ေသာ ျမန္မာ့ဝိဇၨာဓရပညာေလာက၌ လူႀကိဳက္မ်ားလွေသာ ပိတုန္း အစီအရင္ ပိတုန္းေကာင္ေလးမ်ားသည္ မည္သည့္အခါမွ် တိမ္ေကာလိမ့္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ပိတုန္း အေၾကာင္း တေမးတည္းေမးေနၾကေသာ က်ေနာ့္ပရိတ္သတ္မ်ားအတြက္ ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ အေျဖေပးေရးသားရင္း – ၾဆာစိုင္း

ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕မွရွိတဲ့ ဝန္အျပည့္နဲ႔ ႐ုန္းေနခ်ိန္ က်ိဳးတဲ့လွည္းပေဒါင္း အက်ိဳးႏွင့္ ပိတုန္း႐ုပ္ ထုၿပီး ဖင္တြင္ အေပါက္ေဖါက္ၿပီး ျပဒါးထည့္ ပဒိုင္းသားႏွင့္ ပိတ္ၿပီး ပဒံဘုရားတြင္ ပိတ္ျဖဴခင္းရမည္။ ပိတ္ျဖဴအေပၚမွာ စံပါယ္ပန္းေလးေတြတင္ၿပီး ပဌာန္း ၁၀၈ ေခါက္ ေမတၱာသုတ္ ၁၀၈ ေခါက္ ၿပီးလွ်င္ အာဆိပ္ထည့္ ဂါထာ ၁၀၈ ႐ြတ္ၿပီး အသက္သြင္းၾကပါတယ္။

ပိတုန္းကို ေ႐ႊေဆးေလး ခ်ထားၿပီး ပိတ္ျဖဴႏွင့္ ထုတ္ထားရပါတယ္။ ခရီးသြားခ်ိန္ အိမ္ထုပ္တန္းမွာ ပိတ္ျဖဴထဲ စံပါယ္ပန္းထည့္ၿပီး ခ်ည္ထားခဲ့လွ်င္ စိတ္ခ်ရပါတယ္။ သူခိုးမ်ား လာခိုးလွ်င္ အိမ္ေပ်ာက္ေနပါတယ္။ ( မွတ္ခ်က္ ) ပဒံဘုရားသည္ လႈိင္သာယာ ပဒံဘက္တြင္ရွိပါသည္။

”ပိတုန္း႐ုပ္အေဆာင္ႏွင့္ ပိတုန္း ပုတီး အစီအရင္”

ပိတုန္း႐ုပ္ေလာကီအစီရင္သည္ ေရွးျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ေလာကီ ပညာစစ္ျဖစ္သည္။ မတလုံးေၾကဆရာေတာ္ခင္ႀကီးေဖ်ာ္မွ စတင္စီမံခဲ့သည္ဟူ၍၎ ထိုထက္ေရွးက်ေသာ ပုဂံေခတ္သံသပိတ္ႀကီးလက္ထက္မွ စတင္၍စီရင္ခဲ့သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း တိတိက်က်မသိရေသာ္လည္း ျမန္မာ့ေလာကီ ပညာစစ္စစ္ဟူသည္ကား ေသခ်ာလွပါသည္။ ပိတုန္း႐ုပ္အေဆာင္အစီရင္ကို ေခတ္အဆက္ဆက္ အသုံးျပဳခဲ့ၾကသည္။

အထက္ပညာသည္မ်ားက အထက္အစီရင္ျဖင့္၎ ခုလတ္ပညာသည္မ်ားက ခုလတ္ပညာျဖင့္လည္းေကာင္း ေအာက္ပညာရွင္မ်ားက ေအာက္အစီရင္ျဖင့္လည္းေကာင္း ရွမ္းေလာကီပညာ ကရင္ေလာကီပညာတို႔တြင္လည္း ပိတုန္းအေဆာင္အစီရင္သည္ မပါမၿပီးေသာ အစီရင္တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္ကို ေထာက္၍ ပိတုန္းအစီရင္သည္ အက်ိဳးေပးထင္ရွားေၾကာင္း သိျမင္ႏိုင္ပါသည္။

စီရင္မူအေပၚ မူတည္၍ တိုက္ပိတုန္း ပီယပိတုန္း စသည္ျဖင့္ စီရင္ပုံ ကြဲလာသလို ပိတုန္းအေရာင္မွာလဲ ေ႐ႊပိတုန္း ေငြပိတုန္း မူလပိတုန္းေရာင္စသည္ျဖင့္လဲ အသုံးျပဳလာၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေလာကီပညာသည္ သဘာဝမွလာေသာ ပညာသာျဖစ္၍ သဘာဝႏွင့္လိုက္ေလ်ာညီေထြဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။

တခ်ိဳ႕ကလဲ ဓမၼာ အတြင္းရန္ မိေန၍ အတိုက္မ်ားေၾကာင္း ရန္ဓာတ္မ်ားေၾကာင္း အစြမ္းႀကီး၍ သတိထား စီရင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေထာက္ျပေျပာဆိုၾကပါသည္။ ပိတုန္းအစီရင္သည္ အစြမ္းႀကီးသေလာက္ ရန္ဓာတ္မိေနသည္မွာလဲ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအတြက္လဲ ရန္ဓာတ္ကို ေျဖရန္ေျဖနည္း သိဖို႔လိုပါသည္။ ေျဖနည္းသိပါက မည္သည့္ေန႔သားမဆို ေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ေသာၾကာသားမ်ား အထူးေဆာင္သင့္ပါသည္။ ပိတုန္းအစီအရင္ႏွင့္တြဲ၍လည္း ပိေတာက္သားပုတီးတြင္ ပိတုန္း႐ုပ္စီရင္၍လည္း အသုံးျပဳၾကပါသည္။

ပိတုန္း႐ုပ္၏ အစြမ္းကိုယူ၍ ပုတီးစီရင္ပါကလဲ ပိတုန္း႐ုပ္သည္ ပိတုန္းႏွင့္တူရပါမည္ ပိတုန္းသည္ ပိတုန္း႐ုပ္ႏွင့္မတူပါက အစြမ္းထက္ျမတ္မည္ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပိေတာက္ ပိတုန္း ပုတီးဟုေခၚေသာ္လည္း ပုတီးကို ပိေတာက္သားျဖင့္ စီရင္ၿပီး ပိတုန္း ႐ုပ္တြင္သာ လွည္းပေဒါင္း ပိေတာက္သားကို လိုေသာနကၡတိမိခ်ိန္တြင္ ပီပီသသထု ျပဒါးသြင္း ပဒိုင္းေစ့ႏွင့္ပိတ္၍ ပိတုန္း႐ုပ္ကို ေသခ်ာစီရင္ထားျခင္းျဖစ္၍ ပိတုန္း႐ုပ္ ပီျပင္ဖို႔လိုပါသည္။

”ပိတုန္း႐ုပ္ အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ”

လွည္းပေတာင္း ျဖစ္ရပါမည္။ ပိေတာက္သား ျဖစ္ရပါမည္ ။ ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕က လွည္းပေတာင္းပိေတာက္သားကို ပိတုန္း႐ုပ္ထု ထုပါမည္ ။ ပိတုန္း႐ုပ္သည္ အေတာင္ပံ ျဖန႔္ေနေသာပုံ ျဖစ္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ပါးစပ္ ႏႈတ္သီး ဟထားရပါမည္။ ရန္သူအား တုပ္ေတာ့ ကိုက္ေတာ့မည့္ဟန္ ထုရပါမည္။ ပိတုန္း႐ုပ္သည္ မာန္ပါပါႏွင့္ ေဒါသဟန္ျဖင့္ ရန္သူမ်ားကို တိုက္ခိုက္ေတာ့မည့္ပုံ ထုရမည္။ သို႔မွသာ … အစြမ္းထက္ေသာ သိဒၶိတန္ခိုးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ သိဒၶိဝင္ ပိတုန္း တစ္ေကာင္ကို ေဆာင္႐ြက္ စီရင္ႏိုင္ေပမည္ ။

ဤသို႔ သိဒၶိဝင္ ပိတုန္းမ်ိဴး ရရွိလာမွသာ လိုရာကို လိုအပ္သလို ခိုင္းေစႏိုင္ပါမည္ ။

ပိတုန္း႐ုပ္ ၏ အာနိသင္ စြမ္းအား ကို …

၁။ လွည္းပေတာင္း … မွန္ကန္ ခဲ့ပါလွ်င္ သိဒၶိ စြမ္းအား ၂၅%, ၂။ ပိေတာက္သား … မွန္ကန္ ခဲ့ပါလွ်င္ သိဒၶိ စြမ္းအား ၂၅%
၃။ ပိတုန္း႐ုပ္ …….. မွန္ကန္ ခဲ့ပါလွ်င္ သိဒၶိ စြမ္းအား ၂၅%, ၄။ ျပဒါးထည့္ … မွန္ကန္ ခဲ့ပါလွ်င္ သိဒၶိ စြမ္းအား ၂၅%

စုစုေပါင္း ပိတုန္း႐ုပ္ တစ္ေကာင္၏ အာနိသင္ သိဒၶိ စြမ္းအားသည္ ၁၀၀% ရွိရပါမည္ ။ ေဖာ္ျပပါ အခ်က္တစ္ခ်က္ ေလ်ာ့ပါက ထင္သေလာက္ မစြမ္းႏိုင္ပါ ။ မိမိ ေဆာင္ထားေသာ ပိတုန္း႐ုပ္သည္ မည္သည့္သိဒၶိ မွမရွိ ..

ထုလုပ္ ေဆာင္႐ြက္ပုံ မွာ … လွည္းပေတာင္း ပိေတာက္သားကို ပိတုန္း ႐ုပ္ထု ပိတုန္းဖင္ကို အေပါက္ေဖာက္ အေပါက္ထဲ ျပဒါးထည့္ပါ။ ပဒိုင္း အျမစ္ႏွင့္ အေပါက္ကို ျပန္ပိတ္ပါ ။ ၿပီးလွ်င္ ေဆးကတၱရာအနက္ သုတ္ပါ။ ( ေ႐ႊမခ်ရပါ ) ထုလုပ္ရမည့္ ေန႔ မွာ … တနဂၤေႏြ .. အဂၤါ .. စေန .. ထို သုံးေန႔တြင္ ေဆာင္႐ြက္ စီမံရပါမည္။ နကၡတ္ အခ်ိန္အခါ မမွန္ပါက ထင္သေလာက္ မစြမ္းႏိုင္ပါ။ ပိတုန္း႐ုပ္ ထုလုပ္ ရာ အခ်ိန္သည္ ႏွစ္ဘက္ကဏ္း ခါးပါဒ္ နကၡတ္ ဝရစုပ္ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးသည္။

ဤသို႔ … ပိတုန္း ႐ုပ္ မ်ား ထုလုပ္ ၿပီး ေနာက္ရဟႏၲာ သမုပ္ခဲ့ေသာ သိမ္တစ္ခုတြင္ သိမ္ထဲရွိ ဘုရားေရွ႕တြင္ ဆြမ္း (၅) ပြဲ, လက္ဖတ္ (၅) ပြဲ, ယို (၅) မ်ိဴး, ဘူးသီးေၾကာ္ ဘယာေၾကာ္ ပဲေၾကာ္ ၾကက္သြန္ေၾကာ္ အာလူးေၾကာ္ အေၾကာ္ (၅) မ်ိဴး (၃) ခုစီ ထည့္ပါ။ စံပါယ္ပန္း (၈) ပြင့္ ႏွင္းဆီပန္း (၈) ပြင့္ ႏွင္းပန္း (၈) ခက္ ထီးျဖဴ (၃) လက္ တံခြန္ (၃)လက္ ဖေယာင္းတိုင္ (၈) တိုင္ ထြန္း ဘုရားကို ကပ္လႈ ပူေဇာ္၍ လိုအပ္ေသာဆု ေတာင္းရပါမည္။ ၿပီးလွ်င္ ေအာက္ပါ ဂါထာမ်ားႏွင့္ သိဒၶိ တင္အသက္သြင္း ရပါမည္ ။

၁။ ဥဳမ္ ဣတိပိအရဟံ အဝိညာဏကၾသသထံသဝိညာဏကံ သမံ အံ့ အံ့(၁၈) ေခါက္ ႐ြတ္၍ အသက္သြင္းရမည္။

၂။ ဥဳမ္ ဗုဒၶံ သိဒၶိ ဓမၼံသိဒၶိ သံဃံသိဒၶိ မာတာပိတုသိဒၶိ အာစရိယာသိဒၶိ ျဗဟၼသိဒၶိ ေဒဝသိဒၶိ ဝိဇၨာဓရသိဒၶိ ယကၡသိဒၶိ သိဒၶိ အေပါင္း ေထာင္ေသာင္း တည္ပါေစသတည္း ထက္ပါေစသတည္း ေအာင္ပါေစသတည္း။ (၁၈) ေခါက္ ႐ြတ္ဖတ္၍ သိဒၶိ တင္ပါ ။

၃။ ဗုဒၶဂုဏံ ဗုဒၶစကၠံ ဓမၼဂုဏံ ဓမၼစကၠံ သံဃဂုဏံ သံဃစကၠံ မာတာပီတုဂုဏံ မာတာပိတစကၠံ အာစရိယဂုဏံ အာစရိယစကၠံ သဗၺဂုဏံ ႏုဘာေဝန သဗၺစကၠံ ႏုဘာေဝနတိုက္ ၾဆာ တိုက္ ခိုက္ ၾဆာ ခိုက္ ႏွိမ္ ၾဆာႏွိမ္ ခ်ဴပ္ ၾဆာ ခ်ဴပ္ ေစ ။ ဤ ပိတုန္းေစ ပိတုန္းႏႈန္း ဂါထာ ႏွင့္ (၉) ေခါက္႐ြတ္ ဖတ္၍ ပိတုန္း႐ုပ္ကို ႏႈိးထားပါ ။

အေရးအေၾကာင္း ရွိလွ်င္ ဤပိတုန္းေစ ပိတုန္းအႏိုးဂါထာကို အနည္းဆုံး (၇) ေခါက္ အမ်ားဆုံး (၉) ေခါက္ .. ႐ြတ္ဖတ္ပါ ။ မိမိအား သူမ်ား မေကာင္းႀကံစည္၍ မရေပ။ ရန္သူကို ပိတုန္း႐ုပ္က သိျမင္နိင္ေပသည္။ လိုအပ္သလို ခိုင္းေစ၍ ရသည္ ။

အတိုက္ခိုက္ မွန္သမွ် ကာကြယ္သည္။ မိမိႏွင့္ တသားထဲ ထားပါ ။ အေရးေၾကာင္းတစုံတခုရွိလွ်င္ ပိတုန္း႐ုပ္က မိမိအား အိမ္မက္ေပးသည္။ အိမ္မက္ထဲတြင္ ပိတုန္း႐ုပ္ကို ျမင္ေတြ႕ရ၏။ ပိတုန္း႐ုပ္အား လက္ကိုင္ပုဝါ ေထာင့္စြန္းတြင္ ထုံးခ်ည္၍ ေဆာင္ထား ရသည္ ။ မည္သူမွ် မေတြ႕ေစရ။

အိမ္တြင္ အေစာင့္ ထားမည္ဆိုပါက ပိေတာက္သား အပိုင္း တစ္ခုကို အေပါက္ေဖာက္ အေပါက္ထဲ ပိတုန္းထည့္ ၿပီးလွ်င္ ပိေတာက္သားႏွင့္ ျပန္ပိတ္ မိမိ၏ အိမ္ ၿခံ ေျမတြင္ ျမဳပ္ထားရပါမည္။ တိုက္ခန္း ျဖစ္ပါက ထိုပိေတာက္သားအား ေထာင့္တေနရာတြင္ မျမင္ေအာင္ ထားရမည္။ ေထာင့္ ေလး ေထာင့္ ေလးေကာင္ ျမဳပ္ရမည္။ တစ္ေကာင္ ထားတိုင္း ပိတုန္းေစ ပိတုန္းႏႈိး ဂါထာ(၉) ေခါက္ ႐ြတ္ရပါမည္ ။

ဤသို႔ လွ်င္ ပိတုန္း႐ုပ္ အာနိသင္ ႀကီးမား၏ ။ရန္သူမ်ိဴး ၅ ပါး ကာကြယ္ ၏ ။သူခိုး ဓားျပ ေဘး အႏုၾကမ္းစီး ေဘး ကာကြယ္၏ ။ လျပည့္လကြယ္ (၁၂) နာရီ တြင္ ပိတုန္းအားစပယ္ (၈) ပြင့္ ႏွင့္ အစာေႂကြး ၿပီး လေရာင္ျပရ၏ ။ အိမ္ ေက်ာင္း ဇရပ္ သိမ္ စသည္မ်ားတြင္၎ ၿခံ ေျမ လယ္ယာ အိမ္ဝင္း ေက်ာင္းဝင္း စသည္မ်ားတြင္လည္း ပိတုန္း႐ုပ္ကို အေစာင့္ အေနျဖင့္ျမဳပ္၍ စီရင္ထားႏိုင္ေပသည္ ။

စီရင္ပုံမွာ ပိေတာက္သား အပိုင္း တစ္ပိုင္းကို ျဖတ္ပါ။

အေပၚမွေန၍ လြန္ႏွင့္ ေဖာက္ပါ။ ထို အေပါက္ထဲသို႔ ပိတုန္း႐ုပ္ ျပန္ထည့္ပါ။ ၿပီး လွ်င္ ပိေတာက္သားႏွင့္ပင္ က်ပ္ေနေအာင္ စို႔ ႐ိုက္ၿပီး ပိတ္ပါ။ မိမိ၏ အိမ္ၿခံဝင္း ၿခံေလးေထာင့္ ( သို႔ ) ၿခံ ရွစ္ေထာင့္တြင္ ပိတုန္း႐ုပ္ ထည့္ထားေသာ ပိေတာက္သားပိုင္းအား ျမဳပ္ပါ။ ေက်ာက္ေလာင္းၿပီး ျမဳပ္ထားပါက ပိတုန္း႐ုပ္ထည့္ ထားေသာ ပိေတာက္သားသည္ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျမႀကီးထဲ မပ်က္စီးပဲႏွင့္ ထာဝရတည့္တံ့ေစႏိုင္ပါသည္။

ျမဳပ္ပုံ ျမဳပ္နည္းမွာ ပထမဦးစြာ အိမ္မွာျမဳပ္လွ်င္ အိမ္၏အလယ္ဗဟိုတြင္ ပိတုန္းတစ္ေကာင္ ျမဳပ္ရမည္။ ၿပီးမွ ေထာင့္ေလးေထာင့္ တြင္ ျမဳပ္ရပါမည္။ ၿခံဝင္း ျဖစ္ပါလွ်င္လည္း အလယ္ဗဟို ေျမႀကီးတြင္ ပထမဆုံး ပိတုန္း တစ္ေကာင္ စတင္ျမဳပ္ရပါမည္။ တစ္ေကာင္ ျမဳပ္တိုင္း ျမဳပ္ေတာ့မည္ ဆိုပါက ပိတုန္းေစဂါထာ ပိတုန္းႏႈိး ဂါထာ ျဖင့္ (၉) ေခါက္ ႐ြတ္ဆိုၿပီး ျမဳပ္ရပါမည္။ ထိုနည္းတူ လယ္ေျမ ယာေျမ မ်ားတြင္လည္း ထိုနည္း အတိုင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဤကဲ့သို႔ပိတုန္း႐ုပ္ကို စီရင္ေဆာင္႐ြက္ထားေသာ အိမ္သည္ မေကာင္းေသာ (၃၇) မင္းနတ္မ်ား နတ္မိစာၦမ်ား မပူးကပ္ဝံ့ အေႏွာက္အယွက္ မျပဳ စုန္းကေဝ သရဲတဘက္မ်ား မကပ္ႏိုင္။ ထို႔ျပင္ သူခိုးဓားျပအႏုၾကမ္းသမားမ်ား အႏၲရာယ္မျပဳႏိုင္ ခိုးရန္လာပါက မိမိအိမ္အား ရွာမေတြ႕ႏိုင္ေပ။ အိမ္ ေက်ာင္း ဇရပ္ သိမ္ စသည္မ်ားတြင္၎ ၿခံ ေျမ လယ္ယာ အိမ္ဝင္း ေက်ာင္းဝင္း စသည္မ်ားတြင္လည္း ပိတုန္း႐ုပ္ကို အေစာင့္ အေနျဖင့္ ျမဳပ္၍ စီရင္ထားႏိုင္ေပသည္ ။

ျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခုမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ မြန္႐ြာတစ္႐ြာတြင္ မိသားစုတစ္စု ရွိေလသည္။ ဝိုင္းလုပ္ဝိုင္းစား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္အနဲငယ္ၾကာ အိမ္ႀကီး အိမ္ေကာင္းႏွင့္ စီးပြားတိုးတက္လာသည္။ မိသားစု႔တြင္လည္း ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေအာင္ျမင္လာေပသည္။ ဤတြင္ တႏွစ္လွ်င္ ၁ ႀကိမ္ ၂ ႀကိမ္ ကြၽဲေပ်ာက္ႏြားေပ်ာက္ မည္သူက ခိုးမွန္းမသိ ျဖစ္ေလ၏။ ညေရးညတာလဲ အျပင္မထြက္ရဲ သိသိႀကီးႏွင့္ လက္လႊတ္ ၾကည့္ေနရ၏။ တစထက္ တစ သူခိုးမ်ားက အတင့္ရဲလာ၏။ ထိုစဥ္ ေဝပုလႅဆရာေတာ္ႀကီးထံ ေရာက္ရွိ လာေပသည္ ။

ဆရာေတာ္ … ” ဟဲ့ .. ဒကာမႀကီးေတြ မလာစဖူး အလာထူး ပါလား ..? ဘာကိစၥရွိပါသလဲ..? ရွိခဲ့ရင္ ေလွ်ာက္တင္စမ္း ဟဲ့ … ”

ဒကာမႀကီး …. ” တန္ခိုးႀကီးေသာ ဆရာေတာ္ သိဒၶိႀကီးေသာဆရာေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္အႏွံ႔ေက်ာ္ၾကားေန၍ ဆရာေတာ္ထံ အားကိုးတႀကီးေရာက္လာၾကတာပါ ဘုရား ”

တပည့္ေတာ္မတို႔ဟာ မရွိဆင္းရဲတဲ့ ဘဝကေန တက္လာတာပါ ဘုရား လူဆိုးသူခိုးေတြက ဆိတ္ေတြ႕ရင္ဆိတ္ခိုး ႏြားေတြ႕ႏြားခိုးနဲ႔တပည့္ေတာ္တို႔လဲ ညေရးညတာ အျပင္ဘက္ မလိုက္ရဲေတာ့ သူတို႔ အႀကိဳက္ ျဖစ္ေနတာဘုရား။ ဒါမို႔ အိမ္အား သူခိုး အခိုးမခံရေလေအာင္ .. အေဆာင္ ျဖစ္ေစ ယၾတာ ျဖစ္ေစ စြန႔္ေတာ္မူပါဘုရား ..” ဟု႔ ေလွ်ာက္တင္ေလသည္။

ဆရာေတာ္ ….”ေအး .. ေအး .. ဒါဆိုရင္ ပိတုန္း႐ုပ္ထု ထုဟ ပိတုန္း႐ုပ္ေတြကို အိမ္ အလည္ဗဟိုမွာ အိမ္တိုင္ထဲ တစ္ေကာင္ထည့္ အိမ္ ေလးတိုင္မွာ လြန္နဲ႔ေဖာက္ အေပါက္ထဲ ပိတုန္း႐ုပ္ ျပန္ထည့္ပိတ္.. ငါ ကိုယ္တိုင္ ဂါထာ စုပ္ၿပီး အမိန႔္ ျပန္ေပးမယ္ .. နင္တို႔ကသာ ငါ ၫႊန္ျပသလို ပိတုန္း ႐ုပ္ေတြကိုသာ ခပ္မ်ားမ်ား ရေအာင္ သြားထု ၾက ” ထိုသို႔ အမိန႔္ေပး ၿပီး ခ်က္ခ်င္းပင္ ေန႔ေကာင္းရက္ျမတ္ေ႐ြး ၍ ပိတုန္း႐ုပ္ စီစဥ္ရေလ၏ ။

ပိတုန္း ႐ုပ္မ်ားထဲ ျပဒါးထည့္ ပဒိုင္းျမစ္ႏွင့္ ဆို႔ပိတ္ၿပီး ေဆးကတၱရာ အမဲသုတ္ ေနလွန္း ေဆးသုတ္ထားရာ ေျခာက္သြားမွ ပိတုန္း႐ုပ္အား အသက္သြင္း သိဒၶိတင္၍ ပိတုန္းအႏႈိးအေစဂါထာ ထပ္စုပ္ မနိး၍ လိုရာကို အမိန႔္ေပးၿပီး အိမ္တိုင္ႀကီးထဲတြင္ အေပါက္ေဖာက္ ပိတုန္း႐ုပ္မ်ားကို ထည့္၍ အေသပိတ္လိုက္ပါေတာ့၏။

ၿခံ ေလးေထာင့္တြင္လည္း ပိတုန္း တစ္ေကာင္စီ ထည့္၍ အမိန႔္ျပန္ခဲ့ေလသည္။

ပိတုန္း႐ုပ္ ျမဳပ္ၿပီး .. ေနာင္ လ အနဲငယ္ ၾကာေသာ္ ထိုမိသားစုသည္ ဝမ္းသာအားရျဖင့္ လာေရာက္ကန္ေတာ့ၾကေလသည္ ။ ဆရာေတာ္ ….. ” ဟဲ့ … နင္တို႔ေတြ ေနေကာင္းၾကရဲ႕လား ပစၥည္းေတြ အခိုးခံရေသးလား ဟဲ့ ”

ဒကာမမ်ား …. ” … သူခိုးေတြ လာၿပီး ဝန္ခ် ေတာင္းပန္ သြားပါတယ္ ဘုရား .. ပိတုန္း ျမဳပ္ေပးပီး လအနဲငယ္ ၾကာမွာ သူတို႔ လာခိုးတဲ့ အခါ သူတို႔ဟာ အိမ္ကိုလဲ ရွာမေတြ႕ ၿခံလဲ ရွာမေတြ႕ပါဘုရား .. ဒီလိုနဲ႔ မိုးလင္းသြားတဲ့အခါ ျပန္ေျပးရေတာ့တာေပ့ါဘုရား …သူခိုးေတြဟာဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ လာၿပီး ခိုးတာေတာ့ မသိပါဘုရား .. ခိုးဖို႔ လာလိုက္ မေတြ႕လိုက္နဲ႔ ေနာက္ဆုံးမွာ ဝန္ခ် ေတာင္းပန္သြားတာပါ ဘုရား ..”

“.. အေဒၚ တို႔အိမ္မွ ကြၽဲ ႏြား ပစၥည္း ခိုးယူေနတာ က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႕ပါ .. ဒီအတြက္ …က်ေနာ္တို႔ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ပါတယ္ … ေနာက္ေနာင္ကိုလဲ အေဒၚ တို႔အိမ္က ပစၥည္းေတြ မခိုးေတာ့ပါ ဘူးလို႔ သစၥာလဲ ျပဳပါတယ္ .. ကတိလည္း ေပးပါတယ္ … ခိုးယူမိတဲ့ အမွားအတြက္လည္း ေနာင္တရလို႔ မဆုံးပါဘူး ..

ဘာ ေၾကာင့္ဆိုေတာ့ .. အေဒၚ တို႔ အိမ္မွာ ဘာအေဆာင္ ရွိသလဲ ..? ဘာေတြလုပ္ထားလဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မေျပာတက္ပါ ဘူး .. အေဒၚ တို႔ အိမ္ က်ေနာ္တို႔ ခိုးဖို႔လာတာ ၃ ခါေလာက္ ရွိပါၿပီ ။ ဒါေပမဲ့ .. ထူးဆန္းတာက ေန႔ခင္းပိုင္းက အိမ္ကို ဘယ္လို မွတ္ထားပါေစ ခိုးဖို႔ လာရင္ လမ္းမွား အိမ္မွား အိမ္ကို ရွာလို႔မေတြ႕ပဲ အိမ္ရွာရင္း မိုးလင္း သြားတာနဲ႔ ျပန္ေျပး ရေတာ့တာပဲလို႔ . ေျပာသြား ပါတယ္ ဘုရား ..

ဤကား ဆရာေတာ္ႀကီး အစီအရင္ ျဖစ္ေသာ ပိတုန္း႐ုပ္၏ ကိုယ္ေတြ႕ အား ဆရာေတာ္မွ ေရးသားတင္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဆရာေတာ္၏ ပိတုန္း႐ုပ္ အစီရင္အား ျမဳပ္ႏွံ အေဆာင္အျဖစ္ ေဆာင္ၿပီး ေနာက္ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားစြာ ဆရာေတာ္ တင္ျပ ခဲ့သည္မ်ားကို အလ်ဥ္းသင့္သလို ေရးသားေဖာ္ျပ ေပးသြားပါဦးမည္ ။

က်မ္းကိုး ေဝပုလႅရာမ ဆရာေတာ္

ေလးစားစြာျဖင့္ ခရက္ဒစ္

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*