“ကိုယ္သန္႔သူႏွင့္ စိတ္သန္႔သူ”

Zawgyi ျဖင့္ဖတ္ရန္

တခါက အထက္အညာ ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕တြင္ အလြန္ဇီဇာေၾကာင္ေသာ လူတဦးရွိသည္။ သူသည္ အစား အေသာက္စားရာ၌ သူတပါးႏွင့္ ဇြန္းပန္ကန္ ခြက္ေယာက္ခ်င္း ေရာေႏွာေပါင္းစပ္ မစားႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ားႏွင့္ ဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ မစားပါ။ မလႊဲမေရွာင္သာ၍ စားရလွ်င္ ထမင္းႏွင့္ ဟင္းမ်ားကို ပထမဦးစြာ အၿပီးႏႈိက္ယူထားလိုက္သည္။

သူတပါး ႏႈိက္ၿပီးသား ထမင္းဟင္းကိုမူ ေနာက္ထပ္ မႏိုက္ေတာ့ပါ။ ေရွးက လက္ရည္တျပင္တည္း စားၾကပုံကို ေျပာျပလွ်င္ ေအာ့ႀကီး အန္ႀကီးျဖစ္၍ ေရွာင္သြားတတ္သည္။ တခုေသာေႏြဦးေပါက္တြင္ သူသည္ မသြားဖူးေသာ ခရီးတခုကို သြားရသည္။ သူႏွင့္ ခရီးသြားမည့္အေဖာ္ မ်ား ေရာက္ခ်ိန္တန္လ်က္ ေရာက္မလာေသာေၾကာင့္ တဦးတည္းထြက္ခြါလာခဲ့သည္။

သူသည္ လမ္းခရီး အေျခအေနကို မသိေသာေၾကာင့္ ထမင္းကို အဝစားခဲ့သည္။ အထုပ္ျဖင့္လည္း ထုပ္ယူလာခဲ့သည္။ ေရကိုလည္း ဘူးေတာင္းႏွင့္ အျပည့္ထည့္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လမ္းမွာ အရိပ္အာဝါသနည္းသည့္အျပင္ ရာသီဥတုကလည္း အလြန္ပူျပင္းလွေသာေၾကာင့္ ေရခဏခဏ ေသာက္ရသည္။ မၾကာမီ ေရ ကုန္သြားေလသည္။

ေနမြန္းတိမ္းေသာအခါ ပို၍ ပူလာၿပီး ေခြၽးက ပိုထြက္လာသည္။ ေရ အလြန္ဆာလာသည္။ ေနာက္ ခရီးတတိုင္အတြင္း ေရမေတြ႕လွ်င္ ေသရခ်ည္ရဲ႕ဟုပင္ ညည္းမိေလသည္။ သို႔ေသာ္ ခရီးတတိုင္ မသြားရပါ။ ကုန္းကေလး တခုကို ေက်ာ္လိုက္လွ်င္ ဆီးပင္ကေလးမ်ားႏွင့္ ဇရပ္အို တခုကို ေတြ႕ရသည္။ ဇရပ္၏ ေရွ႕မ်က္ႏွာစာတြင္လည္း ေရအိုးစင္ကေလးတခု ရွိ၏။ သူသည္ အလြန္ဝမ္းသာသြားသည္။

ဇရပ္သို႔ အေျပးတပိုင္းသြားၿပီး ေရအိုးကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္။ ေရမွာ တဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိေနသည္။ တယ္ ကံေကာင္းပါလား-ဟု တကိုယ္တည္း ေျပာၿပီး ခ်ိတ္ထားေသာ အိုးမႈတ္ခြက္ျဖင့္ ေရတခြက္ ခပ္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ခ်က္ခ်င္းမေသာက္ဘဲ စဥ္းစားေနလိုက္ ေသးသည္။ ဤေရမႈတ္သည္ သူတကာ ေသာက္သုံးေသာ ေရမႈတ္ျဖစ္သည္။

ဘယ္လက္ျဖင့္ ကိုင္သူက ညာႏႈတ္ခမ္းမွ ေသာက္မည္။ ညာလက္ျဖင့္ ကိုင္သူက ဘယ္ႏႈတ္ခမ္းျဖင့္ေသာက္မည္-စသည္ျဖင့္ ေတာင္ေတာင္အီအီ ေတြးေတာစဥ္းစားသည္။ ထို႔ေနာက္ ဤဘက္ကေတာ့ မည္သူမွ ေသာက္မည္မဟုတ္-ဟု ယူဆကာ ေရမႈတ္ကို လက္ကိုင္တပ္ရာဘက္မွ ေသာက္ခ်လိုက္သည္။ ဤသို႔ ေရႏွစ္မႈတ္ သုံးမႈတ္ေလာက္ ေသာက္ၿပီးမွ ေက်နပ္စြာျဖင့္ ဇရပ္ေပၚ တက္နားလိုက္သည္။

သူေရေသာက္ေနစဥ္ သူ႔လႈပ္ရွားမႈကို စိုက္၍ၾကည့္ေနေသာ မ်က္လုံးတစုံကိုမူ သူသတိမထားမိလိုက္ေခ်။ ဇရပ္ေပၚထိုင္ၿပီး ဟိုဟိုသည္သည္ မ်က္လုံးကစားလိုက္မွ မလွမ္းမကမ္း ဆီးပင္ေအာင္တြင္ ထိုင္ေနေသာ အနာႀကီးေရာဂါသည္တေယာက္ကို ျမင္လိုက္ရသည္။

ထိုလူမွာ ေရာဂါေၾကာင့္ ေျခ၊ လက္၊ ႏွာေခါင္းမ်ားပင္ မပီျပင္ေတာ့။ ဦးေခါင္းပတ္ပတ္လည္ ဦးထုပ္ေဆာင္းသည့္ တဝိုက္တြင္ အေရဖတ္မ်ားက လန္ေနေသးသည္။ နဖူးႏွင့္ ႏွာေခါင္းကလည္း ေခြၽးေတြလား၊ ဘာေတြလဲ မသိ။ အဆက္မျပတ္ စီးက်ေနသျဖင့္ ပုဆိုးျဖင့္ သုတ္ေနရသည္။

ထိုေရာဂါသည္သည္ မ်က္ႏွာကို ပုဆိုးျဖင့္ တခ်က္ သုတ္လိုက္ၿပီး ဇရပ္ေပၚက လူကို လွမ္းေမးလိုက္သည္။

ဒီမွာ ဇရပ္ေပၚက လူႀကီး ကြၽန္ေတာ္တခုေလာက္ ေမးပါရေစ။ ထိုအခါ ဇရပ္ေပၚကလူက ေရာဂါသည္ႀကီး သူ႔အနား လာမည္စိုး၍ ပ်ာပ်ာသလဲျဖင့္ ေျပာပါ ေျပာပါ ၾကားပါတယ္ဟုဆိုသည္။

လူႀကီးမင္းေစာေစာက ေရေသာက္တာ ေရမႈတ္လက္ကိုင္ဘက္က ဘာျဖစ္လို႔ ကတ္သီးကတ္သတ္ ေသာက္ရတာပါလဲ ခင္ဗ်ားဟု ေရာဂါသည္က ေမး၏။ ေၾသာ္ ဒါလား က်ဳပ္က ဘယ္အရာမဆို သန႔္မွ ႀကိဳက္တာဗ်။ သူတကာ ေသာက္တဲ့ ခြက္ႏႈတ္ခမ္းကေနၿပီး က်ဳပ္ေရမေသာက္ႏိုင္ဘူးေလဟု ဆိုလွ်င္ ေရာဂါသည္က သက္ျပင္းတခ်က္ခ်လိုက္သည္။

ကြၽန္ေတာ္စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ လူႀကီးမင္းခင္ဗ်ား၊ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အတိတ္ဘဝက သူမ်ားအေပၚ မာန္မာန ႀကီး တခြဲသားနဲ႔ မတူမတန္ ဆက္ဆံခဲ့မိလို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ အခု ဒီဘဝမွာ အနာႀကီးေရာဂါသည္ လာျဖစ္ရပါတယ္။ အဲဒီဝဋ္ေႂကြးေတြကို ဒီဘ၀ ဒီမွ်သာ ရွိေစေတာ့ဆိုၿပီး လူမွန္းသိစ အ႐ြယ္ကတည္းက ငါးပါးပၪၥသီ ၿမဲခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔အေပၚပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ေကာင္းထားပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ့ကို တိရစာၦန္တေကာင္လို ဆက္ဆံ ႀကိမ္းေမာင္းၾကရင္ေတာင္ ဘယ္လိုမွ စိတ္မရွိပါဘူး။ သူတို႔ေနရာမွာ ငါသာဆိုရင္လဲ ဒီလိုေနမွာပဲလို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး အမ်ားစိတ္အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေအာင္ သတိထား ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အခု အမ်ားအသုံးျပဳတဲ့ ဇရပ္ေပၚမွာေတာင္ တက္မနားဘဲ သစ္ပင္ေအာက္မွာ ေနတာကိုသာ ၾကည့္ပါ။

ေနာက္ၿပီး မလြဲမေရွာင္သာလို႔ အမ်ားေသာက္တဲ့ ေသာက္ေရအိုးမွာ ေရေသာက္ရရင္လဲ အမ်ားကို ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး အမ်ားေသာက္တဲ့ခြက္ရဲ႕ ဘယ္ ညာ ႏႈတ္ခမ္းေတြက မေသာက္ပါဘူး။ ဘယ္သူမွ မေသာက္တဲ့ လက္ကိုင္ဘက္ကသာ ကတ္သီးကတ္သတ္ ေသာက္ခဲ့ပါတယ္။

အခုေတာ့ လူႀကီးမင္းကလဲ ကြၽန္ေတာ့လိုပဲ ကတ္သီးကတ္သတ္ လက္ကိုင္ဘက္က ေသာက္တယ္ဆိုေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္လို႔ ေမးမိတာပါဟု ႏွာတရႈတ္ရႈတ္ႏွင့္ ေျပာသည္။ ဤတြင္ ဇရပ္ေပၚမွ လူဇီဇာေၾကာင္ႀကီးမွာ မည္သို႔မွ် ေအာင့္အည္းႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ေပ။ ေသာက္ၿပီးေသာ ေရမ်ားသာမက စားၿပီးသား အစာမ်ားပါ အကုန္ အန္ခ်ေလေတာ့သည္။

ေနာက္ ငါးႏွစ္မွ်ၾကာေသာအခါ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဇရပ္အိုေနရာတြင္ သစ္လြင္လွပေသာ ဆင္ဝင္စမုတ္ႏွင့္ ဘုံအဆင့္ပါရွိေသာ ဇရပ္ႀကီးတေဆာင္ မ်က္လွည့္ျပလိုက္သလို ေပၚေပါက္လာသည္။ ထိုဇရပ္ႀကီးသည္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနား႐ုံမက ဆင္ဝင္စမုတ္၏ တဖက္တခ်က္တြင္လည္း ေသာက္ခ်င့္စဖြယ္ ေရအိုးသုံးလုံးစီ ရွိေသာ ေရအိုးစင္ လွလွကေလးမ်ားက ေနရာယူထားေသးသည္။

ထို႔ျပင္ ဇရပ္၏ေတာင္ဘက္ မလွမ္းမ ကမ္းတြင္လည္း ေရတြင္းႀကီးတတြင္းက ေရငင္ေမာင္းတံႏွင့္ ပုံးႏွင့္ အသင့္ရွိေနျပန္သည္။ ေသာက္သုံး ႐ုံမက ခ်ိဳး၍ပင္ မကုန္ႏိုင္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အႏွီဇရပ္ႀကီးသည္ ခရီးသြားတို႔အတြက္ အလြန္တရာ ေက်းဇူးမ်ားလွေသာ နားခိုစရာစခန္းႀကီးတခု ျဖစ္ေနေပသည္။

ထိုဇရပ္၌ နားခို၍ ခရီးဆက္ၾကရေသာ လူအေပါင္းတို႔သည္ ဇရပ္တကာေကာင္းမႈ ရွင္ႀကီးကို မွန္းေမွ်ာ္၍ ေမတၱာပို႔သကာ သာဓု အႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚသြားၾကကုန္၏။ အမ်ားျမင္ေလာက္ရာ ဇရပ္တေနရာတြင္ ေရးထိုးထားေသာ ေကာင္းမႈရွင္အမည္ ကမၸည္းစာတန္းကလည္း ထူးျခားလွသည္။ အညၾတ လူသူေတာ္ႀကီးကို ရည္စူး၍ ၿမိဳ႕ေန ဦးသန႔္စင္+ ေဒၚမယ္အိုတို႔၏ ေကာင္းမႈဟူ၏။

ဦးသန႔္စင္ဟူသည္မွာ ဦးဇီဇာေၾကာင္ႀကီးပင္ ျဖစ္သတည္း။

သူသည္ အနာႀကီးေရာဂါသည္၏ ပညာေပးျခင္းကို ခံလိုက္ရသည့္ ေန႔ကစၿပီး အျမင္မွန္ ရသြားသည္။ ေနာင္တတရားလည္း ရသြားသည္။ သူ၏ အမ်ားအေပၚ ႐ြံရွာတတ္ေသာ ဇီဇာေၾကာင္မႈ စိတ္ဆိုးႀကီးကို အမ်ားႏွင့္ အဖန္တလဲလဲ ေရာေႏွာ စားေသာက္ျခင္းအားျဖင့္ ႏွိမ္နင္းပစ္လိုက္သည္။

ၾကာလာေသာအခါ ႐ြံရွာတတ္ေသာစိတ္ အလ်ဥ္းမရွိေတာ့ ႐ုံမက လူငယ္မ်ားနဲ႔အတူ လက္ရည္တျပင္တည္းပင္ စားျပလိုက္ေသးသည္။ ဤသို႔ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း ေျပာင္းလဲသြားေသာ သူ႔ကို ၿမိဳ႕ေနလူထုမ်ားက မ်ားစြာ အံ့ၾသၾကေလသည္။ တကယ္တမ္းတြင္ သူသည္ ဇီဇာေၾကာင္တတ္သည္က လြဲ၍ စိတ္ရင္းသေဘာ ျဖဴစင္ေကာင္းမြန္သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မၾကာမီ အမ်ား၏ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈကို ခံရသည္။ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာမ်ား ေပါမ်ားလာသည္။ စီးပြားမွာလည္း ဒီေရအလား တိုးတက္လာေလသည္။

ယခင္က သူသည္ အလြန္ဇီဇာေၾကာင္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္သည္အထိ အိမ္သူ သက္ထားမရွိခဲ့ေပ။ အက်င့္ဆိုးႀကီးကို ျပဳျပင္လိုက္သည္မွစ၍ ၿမိဳ႕ေမတၱာကို ခံယူရရွိ႐ုံမက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အေခ်ာအလွ မယ္အိ၏ ေမတၱာတုံ႔ျပန္မႈကိုပါ ရရွိခဲ့ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ သူသည္ ေျခာက္ကပ္ အထီးက်န္ လွေသာ ဘဝမွ စိုျပည္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ ေကာင္းလွေသာ ဘဝသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပုံကို ေတြ႕မိေလတိုင္း သူ႔ကို ပညာ သားပါပါျဖင့္ ဆုံးမေပးခဲ့ေသာ ေရာဂါသည္ႀကီးကို သြား၍ သတိရမိေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကတညဳတ-ကတေဝဒီ မဂၤလာတရားႏွင့္အညီ ထိုေက်းဇူးရွင္ႀကီး၏ ေက်းဇူးတရားကို ေအာက္ေမ့ေသာအားျဖင့္ သူႏွင့္ေတြ႕ဆုံခဲ့ရာ ဇရပ္အိုႀကီးေနရာတြင္ ဇရပ္ႏွင့္ ေရတြင္းမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ လႉဒါန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုဇရပ္ကို လူသူေတာ္ဇရပ္ႀကီးဟု အမ်ားက ေခၚၾကေလသည္။ ေနာင္ေသာ္ လူသူေတာ္မွ မည္သို႔မည္ပုံ ေျပာင္းလဲသြားသည္မသိ။ ဖိုးသူေတာ္ဇရပ္ဟု ေခၚၾကျပန္သည္။ ၎ဇရပ္အနီးမွ ေတာင္ကုန္းကိုကား ဇရပ္ကုန္းဟု ေခၚၾကကုန္၏။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာလာေသာအခါ ဇရပ္ႀကီးမရွိေတာ့ဘဲ ေရတြင္းကို ဗဟိုျပဳ၍ လူေနအိမ္ေျခမ်ား ေပၚေပါက္လာေလသည္။ ထို႐ြာ၏ အမည္သည္လည္း ဇရပ္ကုန္း႐ြာဟု တြင္ေလသတည္း။

ထိုဇရပ္ကုန္း႐ြာ၏ အေနာက္စူးစူး ကုန္းေစာင္းကေလးတြင္ အေဝးမွျမင္ႏိုင္ေသာ ေက်ာက္ပုံစုစုကေလးမွာ ေရွ႕ယခင္ကစ၍ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ရွိေနပါေသးသည္။ ထိုေက်ာက္ပုံကေလး၏ ေအာက္တည့္တည့္တြင္ ေက်းဇူးရွင္ လူသူေတာ္ႀကီး ထာဝရအိပ္စက္အနားယူလ်က္ ရွိသည္ကို ဦးသန႔္စင္ သိမသြားပါေခ်။

ထို႔ထက္ပို၍ ဆိုရပါလွ်င္ ဦးသန႔္စင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ေသာ ထိုအခ်ိန္က လူသူေတာ္ႀကီးသည္ ေသာက္ေရအိုးထဲမွ ေရကို သူ႔ခြက္ထဲသို႔ ထည့္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္၍ ရမည့္သူကို ေမွ်ာ္ေနခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္ ဦးသန႔္စင္ ေရာက္လာ၍ ေရေသာက္ပုံကို ျမင္ရေသာအခါ ေရေတာင္းရန္ အစီအစဥ္ကို ဖ်က္ၿပီး ေရေသာက္ၿပီးေလ ဟန္ျဖင့္ ဦးသန႔္စင္ကို ဆုံးမခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

တကယ္တမ္းတြင္မူ သူသည္ မည္သည့္အခါမွ အမ်ားေသာက္ေရအိုးတြင္ ေရေသာက္ေလ့ မရွိပါ။ ထိုေန႔ကလည္း ေရမေသာက္ဘဲ အငတ္ခံသြားခဲ့ေလသည္။ ထို႔အျပင္ သူသည္ မိမိ၏ လက္ရွိဘဝခရီးႀကီး နိဂုံးခ်ဳပ္ရေတာ့မည္ကို ရိပ္စားမိေသာအခါ အေနာက္ဘက္ ေတာင္ေစာင္းသို႔သြားၿပီး က်င္းကိုကိုယ္တိုင္တူးကာ ဝင္ေရာက္အိပ္စက္ၿပီး မိမိဇာတ္ကို မိမိဘာသာ သိမ္းခဲ့ ပါသည္။

ေနာက္တေန႔ ႏြားေက်ာင္းသူမကေလးမ်ား ေရာက္လာေသာအခါ ေလမွာ တလူလူလြင့္ေနေသာ စြပ္က်ယ္အျဖဴ မည္းညစ္ညစ္တြင္ ေသြးျဖင့္ ေရးထားသည့္ ေျမဖို႔ေပးခဲ့ၾကပါ-ဟူေသာ စာကိုျမင္ၾကရသည္။ မိန္းကေလးမ်ားက သနားက႐ုဏာသက္မိေသာေၾကာင့္ ေျမဖို႔႐ုံသာမက အနီးအနားရွိ ေက်ာက္တုံးမ်ားကို ယူေဆာင္စုပုံၿပီး မွတ္တိုင္ကေလးတခုပါ စိုက္ထားေပးခဲ့ၾကေလသည္။

ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း ကြယ္လြန္သူ ဦးသန႔္စင္တေယာက္ သိမသြားခဲ့ပါေခ်။ အကယ္၍ သူသာ သိခဲ့မည္ဆိုပါလွ်င္—

ဦးကသာ-ေလာကမွန္ကူ
ေရးသားသူ thuzar kyaw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*