ကိုယ့္ေၾကာင့္ တစ္မိသားစုလုံး စိတ္ဝမ္းမကြဲေစနဲ႔။ အျပစ္ႀကီးတယ္။

ကိုယ့္ေၾကာင့္ တစ္မိသားစုလုံး စိတ္ဝမ္းမကြဲေစနဲ႔။ အျပစ္ႀကီးတယ္။

ကိုယ့္ေၾကာင့္ တစ္ရပ္ကြက္လုံး စိတ္ဝမ္းမကြဲေစနဲ႔။ အျပစ္ႀကီးတယ္။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ တစ္သင္းလုံး စိတ္ဝမ္းမကြဲေစနဲ႔၊ အျပစ္ႀကီးတယ္။

“လူေတြကို ညီၫြတ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ပါေစ”လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ သႏၷိ႒ာန္ျပဳပါ။ အဲ့ဒီလို ေလာကႀကီးကို အက်ိဳးျပဳႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ပါေစ။

ေနရာတိုင္းမွာ ေၾကာက္စိတ္ေတြ ျပန္႔ေအာင္လုပ္ၿပီးေတာ့၊ ပြားေအာင္လုပ္ၿပီးေတာ့ လူတိုင္းကို ေၾကာက္စိတ္နဲ႔ လႊမ္းမိုးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မျဖစ္ပါေစနဲ႔။

“ၾကည့္စမ္း ဟိုလူက နင့္ကို အဲ့လိုေျပာတယ္”ဆိုရင္ ဒီဘက္ကလူ ေၾကာက္စိတ္ဝင္လာတယ္။ အဲ့ဒီ ေၾကာက္စိတ္ကေန မနာလိုတဲ့စိတ္၊ အဲ့ဒီလို ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ စိတ္ဝမ္းေတြ ကြဲၾကတယ္။ အဲ့ဒီလို လုပ္တဲ့သူ မျဖစ္ေအာင္ သတိထားၾကပါ။

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ရန္ျဖစ္တဲ့ ရဟန္း ႏွစ္အုပ္စုနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ပုထုဇဥ္ျဖစ္တဲ့ ဒကာေတြ၊ နတ္ေတြကပါ စိတ္ဝမ္းကြဲသြားတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သတိထားၾကပါ။

သေဘာထားကြဲျပားေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ဖြဲ႕ကို ျမတ္စြာဘုရားက ဆုံးမလို႔ မႏိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေတာထဲကို ႂကြသြားၿပီးေတာ့ ပါေလယေတာထဲမွာ ဝါတြင္းသုံးလ သီတင္းသုံးတယ္။

တိရစာၦန္ေတြက ျမတ္စြာဘုရားကို ျပဳစုၾကတယ္။ စားစရာ၊ ေသာက္စရာေတြ လာၿပီးေတာ့ေပးတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေမတၱာေတာ္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားနားမွာ ေနၿပီးေတာ့ စားစရာေတြနဲ႔ ဆင္ေတြ၊ ေမ်ာက္ေတြ ျမတ္စြာဘုရားနားလာၿပီး ျပဳစုၾကတယ္။

ျမတ္စြာဘုရား ေပ်ာက္ေနတယ္ဆိုတာကို ဒကာေတြ သိတာနဲ႔ “ျမတ္စြာဘုရား ဘာျဖစ္လို႔ မရွိတာလဲ၊ ဘာလို႔လဲ”ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြ စိတ္ဝမ္းကြဲလို႔၊ အခ်င္းခ်င္းရန္ျဖစ္ေနၾကလို႔၊ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အတင္းတုပ္ေနလို႔၊ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အဆိုးပဲ ျမင္ေနၾကလို႔ ဆိုတာ သိသြားတယ္။

ေကာင္းကြက္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။

ဝိနည္းဓိုရ္ဘက္ကလည္း ေကာင္းကြက္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ တကယ္ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ပရိပတ္ေကာ ပရိယတ္ေရာ ႀကိဳးစားေနၾကတာ။ ဓမၼကထိကေတြလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတယ္။

ဒီႀကိဳးစားတဲ့ၾကားထဲက တခါတခါ သတိလစ္သြားရင္ ဒီလိုပဲ ေၾကာက္စိတ္ေတြ ဝင္သြားၿပီးေတာ့ “ငါ့ကို ဒီလိုေျပာတယ္။ ငါ့ကို ဒီလိုေျပာတယ္”။ “ငါ” ဆိုၿပီး ျဖစ္သြားၿပီ။

အဲ့ဒီလို အသြားမေတာ္ေတာ့ တစ္လွမ္း၊ ေျပာတဲ့စကားက အဆင္မေျပတာ။ အဆင္မေျပတဲ့ စကားတစ္ခြန္းနဲ႔ စိတ္ဝမ္းေတြ ကြဲၾကတယ္။ အဲ့ဒီလို ျဖစ္ေတာ့ ဒကာေတြက “ဒီအတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ ဒီရဟန္းေတြကို ဆြမ္းမေလာင္းေတာ့ဘူး” ဆိုၿပီးေတာ့ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ ဒကာေတြက ဆြမ္းမေလာင္းေတာ့ဘူး။

ဘုရင္ႀကီးကလည္း အဲ့ဒါကို သိလာၿပီ။ ေက်ာင္းဒကာႀကီးေတြလည္း အဲ့ဒါကို သိလာၿပီ။ ဆြမ္းမေလာင္းေတာ့
ရဟန္းေတာ္ေတြ ထိခိုက္လာတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကြဲၿပဲေနတဲ့ ႏွစ္ဖက္ကို ကိုယ္က ျပန္ၿပီးေတာ့ ညီၫြတ္ေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ “ငါ ဘာလုပ္ႏိုင္တုန္း”။

ပိုၿပီးေတာ့ ကြဲၿပဲေအာင္ မလုပ္မိဖို႔။ ကြဲၿပဲေနတဲ့ျပႆနာ၊ စိတ္ဝမ္းကြဲေနတဲ့ ျပႆနာ ညီၫြတ္ေအာင္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ပထမဆုံး ကိုယ့္ကိုယ္ စဥ္းစား။

အဲ့ဒီလို ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကေန ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ကူညီလို႔ ဒီရဟန္းေတာ္ေတြ သူတို႔ ေနာင္တရသြားတယ္ ။ေနာင္တရတာမွ တကယ့္အစစ္ရတာ။ ျမတ္စြာဘုရားကို သြားၿပီးေတာ့ ေတာင္းပန္တယ္။ ဒကာေတြကိုလည္း ေျပာတယ္။ “တို႔မွားၿပီ”။ ဒီလိုပဲ ႏွစ္ဖက္စလုံးက ဒီလိုေျပာတာ။

အဲ့ဒါနဲ႔ ဝါကြၽတ္ၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဃာသိတာ႐ုံကို ျပန္လာတဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာက လြယ္လြယ္ေလးပဲ။ “ေသျခင္းတရား ရွိေနတယ္ဆိုတာကို ေမ့ေနတဲ့သူက ဒီလိုပဲ ဘာမွ မဟုတ္တာေလးနဲ႔ စကားမ်ားတတ္တယ္” တဲ့။

ငါတို႔ ရထားတဲ့ အခ်ိန္က အကန္႔အသတ္ရွိတယ္။ အခ်ိန္က အရမ္းတန္ဖိုးရွိတယ္။ အဲ့ဒီလို သိတဲ့ပုဂၢိဳလ္က အခ်ိန္မျဖဳန္းေတာ့ဘူး။ စကားမမ်ားေတာ့ဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ မရဏသတိ – ဘဝအခ်ိန္အကန္႔အသတ္ရွိတယ္လို႔ သိတဲ့အသိေလး အဲ့ဒီအသိေလးက ေန႔စဥ္ဘဝကို ေနတတ္ေအာင္ သင္ေပးတယ္။ အဲ့ဒီ အသိေလးက အေျခခံတယ္။ စိတ္ကို သင္ၾကားတဲ့ေနရာမွာ မရဏအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ေသတာ ေၾကာက္တယ္။

ေသတာေၾကာက္ေနတယ္ ဆိုရင္ ဒီစိတ္က ေလာကဓံဒဏ္ကို မခံႏိုင္ေသးဘူး။ ဘဝေနနည္း မေနတတ္ေသးဘူး။ ေသတာ ေၾကာက္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ေနရာတိုင္းမွာ ဒီအေၾကာက္တရားနဲ႔ ေနေနတာ။

ဒီအတိုင္းေနၿပီးေတာ့ စိတ္ညစ္ၿပီးေတာ့လည္း မေသခ်င္နဲ႔တဲ့။ စိတ္ညစ္ၿပီးေတာ့ ေသခ်င္တာက အဘိဓမၼာေလ့လာဖူးတဲ့၊ အဘိဓမၼာစာေမးပြဲ ေျဖဖူးတဲ့သူေတြသိတယ္။

စိတ္ညစ္ၿပီးေတာ့ ေသခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ေဒါသပဲ။ ေသျခင္းတရားကို ေၾကာက္တယ္ဆိုတာလည္း ေဒါသပဲ။ ေဒါသဆိုရင္ မိမိရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈ emotion ဒဏ္ရာရေနတာနဲ႔ တူတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ရွိေနတဲ့ ဒီေသျခင္းတရား၊ တကယ့္အမွန္တရားကို လ်စ္လ်ဴမရႈနဲ႔။

လ်စ္လ်ဴရႈမယ့္အစား ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး အမိန္႔ရွိသလို “မေသခင္မွာ အရင္ေသၾကည့္ပါ”တဲ့။ ဆိုလိုတာက မရဏသတိတရား ပြါးပါ။

မေသခင္မွာ အရင္ေသၾကည့္ရင္ တကယ္ေသရမယ့္အခ်ိန္မွာ ေသတတ္တယ္။ မေသခင္မွာ အရင္ေသထားတဲ့အခါက်ေတာ့ မေသခင္မွာ ဘဝကို ေနတတ္တယ္တဲ့။ အဲ့ဒီေတာ့ ေသျခင္းတရား တကယ္ရွိတယ္။ အခ်ိန္မေ႐ြးေသႏိုင္တယ္။

ဘယ္ေန႔ေသမယ္ဆိုတာ ျပကၡဒိန္ထဲမွာ မွတ္သားထားတာ မရွိဘူး။ ေန႔တိုင္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ Death has no calendar ဆိုတာ ေသျခင္းတရားက ျပကၡဒိန္မရွိဘူး။

ေအာက္စဖိုဒ့္ဆရာေတာ္ ပါေမာကၡေဒါက္တာ ဘဒၵႏၲဓမၼသာမိ

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*